• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken klocka reser du med?

Watchby10

Omega
2-Faktor
Hej, jag är på väg till Thailand inom kort på 3 veckors rundresande med ryggsäck och då kommer så klart frågan upp, vilken klocka skall jag resa med? Valet faller på min moddade Seiko SKX007 med ett svart natoband, Varför? Lagom stor, automatisk, tål det jag skall göra (bada, vandra, åka båt...), lätt att hålla ren, natobandet minskar risken för att jag tappar den, inte allt för värdefull (stöldbegärlig).
Hur tänker du när du skall resa avseende klockval?
 

Rulle

Audemars
Hej, jag är på väg till Thailand inom kort på 3 veckors rundresande med ryggsäck och då kommer så klart frågan upp, vilken klocka skall jag resa med? Valet faller på min moddade Seiko SKX007 med ett svart natoband, Varför? Lagom stor, automatisk, tål det jag skall göra (bada, vandra, åka båt...), lätt att hålla ren, natobandet minskar risken för att jag tappar den, inte allt för värdefull (stöldbegärlig).
Hur tänker du när du skall resa avseende klockval?
eller så akiter du i att ta med en och köper en ny i thailand?

thailand har rätt bra priser på seiko och atort utbud i BKK
 

HSK

Patek
2-Faktor
Hej, jag är på väg till Thailand inom kort på 3 veckors rundresande med ryggsäck och då kommer så klart frågan upp, vilken klocka skall jag resa med? Valet faller på min moddade Seiko SKX007 med ett svart natoband, Varför? Lagom stor, automatisk, tål det jag skall göra (bada, vandra, åka båt...), lätt att hålla ren, natobandet minskar risken för att jag tappar den, inte allt för värdefull (stöldbegärlig).
Hur tänker du när du skall resa avseende klockval?
Det beror lite på vad det är för slags resa men är det en aktiv semester med vandring, klättring osv. passar det nog bäst med valfri beater. Jag föredrar själv G-shock i det läget men har full förståelse för att folk ogillar digitalt och hellre bär t.ex. SKX.
eller så akiter du i att ta med en och köper en ny i thailand?

thailand har rätt bra priser på seiko och atort utbud i BKK
Det känns väl rätt onödigt om man redan har en klocka som man är nöjd med? Däremot finns det en hel del Thailandsexklusiva Seikomodeller. :)
 

pemlock

Panerai
2-Faktor
Min vardagsklocka, Damasko DS30, skulle iofs funka utmärkt på en sån resa, men jag skulle nog ändå ta min "beater", en Marathon Pilot's Navigator på NATO-band.
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Kan inte resa utomlands utan någon klocka som tål vatten och en o annan smäll. Har dessutom en tendens att glömma bort vad det är för dag på resor. Så en klocka med dag och månadskomplikation är ett måste för mig.
 

Rulle

Audemars
Det beror lite på vad det är för slags resa men är det en aktiv semester med vandring, klättring osv. passar det nog bäst med valfri beater. Jag föredrar själv G-shock i det läget men har full förståelse för att folk ogillar digitalt och hellre bär t.ex. SKX.
Det känns väl rätt onödigt om man redan har en klocka som man är nöjd med? Däremot finns det en hel del Thailandsexklusiva Seikomodeller. :)
blir ju roligt om man köper klockor när man är på resande fot eftersom dom får en speciell plats i en samling!

thailand har jävligt bra utbud på klockor och riktigt bra priser
var där för två år sen dock men då var där tillåmed bäst priser på BKK(flygplatsen) i bangkok.

finns ju nån zimbe variant på mini turtleln som är riktigt härlig.
 

Tommy_83

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
blir ju roligt om man köper klockor när man är på resande fot eftersom dom får en speciell plats i en samling!

thailand har jävligt bra utbud på klockor och riktigt bra priser
var där för två år sen dock men då var där tillåmed bäst priser på BKK(flygplatsen) i bangkok.

finns ju nån zimbe variant på mini turtleln som är riktigt härlig.
Utbudet i Thailand är fortfarande superbra. Men priserna är inte alls vad dom var för två år sedan tyvärr. Valutan har gått upp ca 25% mot svenska kronan.
 

Olipheus

Rolex
2-Faktor
Spännande! Startade precis en liknande tråd själv, och som av en tillfällighet är resmål och restid samma, men jag kanske inte kommer vara riktigt lika aktiv. Jag tänkte ta med tre billigare klockor för att kunna variera lite, och kanske matcha. Går man till ett lite bättre ställe så kan det vara kul :)
 
Topp