• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken klocka ska jag ha dagen som jag gifter mig?

Jag har nu gjort slag i saken, mitt val av bröllopsklocka blev Omegas AT på 41,5 med den magiska mörkblå tavlan. Tavlan är verkligen en kameleont, i solljus uppfattas den som klarblå men om belysningen är dämpad så upplevs den som sobert svart. Påminner lite om bilarna man lekte med som grabb på -80 talet. Ni minns kanske de där bilarna med svingiftig färg som bytte kulör beroende på om man spolade dem i varmt eller kallt vatten? Det härliga minnet förnimmade jag under första dagen med klockan.
22 oktober smäller det, wish me luck fellas!
DSC_0395.JPG
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Jag har nu gjort slag i saken, mitt val av bröllopsklocka blev Omegas AT på 41,5 med den magiska mörkblå tavlan. Tavlan är verkligen en kameleont, i solljus uppfattas den som klarblå men om belysningen är dämpad så upplevs den som sobert svart. Påminner lite om bilarna man lekte med som grabb på -80 talet. Ni minns kanske de där bilarna med svingiftig färg som bytte kulör beroende på om man spolade dem i varmt eller kallt vatten? Det härliga minnet förnimmade jag under första dagen med klockan.
22 oktober smäller det, wish me luck fellas!
DSC_0395.JPG
Bra val. Den kommer du kunna åldras med :)
 

Airbus

Rolex
Friends Of KS
Hej på er!

I förra veckan var jag över hos brorsan och grillade, när vi stod där och hängde över hans gasgrill så berättade jag att jag och tjejen gifter oss i höst. Det blev de vanliga frågorna om plats, kläder, datum och sådär. Men, min bror som är en riktig klocknörd stannade upp helt plötsligt i diskussionen och spände ögonen i mig:

-Vad ska du ha för klocka på dig då?

Det är den stora frågan, vilken klocka ska man ha? Det är ju en klocka som kommer bli högst väldokumenterad med tanke på all fotografering som hör till den stora dagen och den ska ju gärna åldras med värdighet. Jag vill ju kunna sitta stolt på hemmet om 40-50 år och känna mig nöjd med bilderna från den stora dagen. Ska det vara ett klassiskt dykarur från Rolex eller en sofistikerad Omega kanske, eller något helt annat?

Vad säger ni mina forumvänner, vilken klocka ska jag slå till på och vilken klocka bar du på den stora dagen?
Jag skulle säga så här - vad som helst som du

1. Anser kunna hålla under många år, alltså det mesta men kanske inte det billigaste från Ur o Penn
2. känner i maggropen att denna gillar du verkligen
3. tror dig kunna hålla dig från att flippa

Jag tänkte så och hade en GMT2c. Den har jag fortfarande medan det mesta andra har rört på sig något varv :)
Klockan blir ett minne - det viktigaste är att du sparar den :)
 
Topp