• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken klocka Skulle ni köpt inom 50K Ramen?


sub5.jpg


Rolex Submariner ref: 16610, nypris ca 60 000 kr.

Casio_EF-546D-1A1_2_1600x1200.jpg

Casio Ediface ef-546d, nypris 1000-1500 kr.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Hur är det inte intressant med en antagning baserade på relaterade faktorer?

Vidare så vill jag minnas att jag läst någonstans att Rolex började med SEL typ 2001, vilket kan tyckas vara rätt sent för en klocka i den prisklassen.
Antagande och tyckande är ju ointressant i ett sammanhang där vi har fakta att luta oss på?
 

Ronnie

Rolex
En rolig Rolex kanske. Fast jag gillar inte metallarmband. Kanske om man kan få den på någonting mjukare.
En ny gammal badvänlig JaegerLeCoultreMasterCompressorMemovoxAlarm (puh!) kanske går att snoka rätt på för 50' också.

Rolex-Air-King-2016.jpg


Jaeger-LeCoultre-1708470-Master-Compressor-Automatic-Memovox-Alarm-BoxPapers-221325998865-8-940x784.jpg
 

zamboni

Omega
Om Rolex: Sea-Dweller 16600. Gillar min väldigt mycket och tycker den är något lite roligare än en "tråksub", fullt medveten om att den placerar sig i samma fack.
 
Topp