• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken Omega Seamaster är snyggast?

trumpetera

Panerai
IOFS något partisk, men jag håller med de som inte röstar på någon av ovanstående, utan istället lägger sina röster på 2254.50.

Svart MOD-tavla (nästan), och svärdvisare. Mycket klassiskt-och framförallt lättavläst!

Måste jag välja någon av de ovanstående, blir det den gamla blå-jag skall när ekonomin tillåter jaga rätt på en sådan!

Är inte förtjust i vridringsinläggen på de nya, även om jag kan tilltalas av slitstyrkan i ett keramiskt inlägg. Varför i h-e dom gjorde tavlorna släta är för mig en stor gåta! Jämförelsevis livlöst!
 

kjelllevren

Breitling
axa skrev:
Den här

eed1e10e.jpg


Definitivt den här!
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Obotligt fula alla 4......dessutom....hur tänkte Omega när man klämmer dit en minutvisare som påminner om en kysch???
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Har svårt för visarna på vissa av Seamaster-modellerna, de som är utskurna.
Sedan ...bezeln, nej. Det är för svängda former för min del.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Skulle nog vilja säga att de är fula och trista och endast en instegsklocka i väntan på att man har råd med något roligare. Skall man ha Omega så skall det antingen vara vintage eller en Speedmaster.
 

Fred72

Cartier
Tycker Seamastern är snyggast i blått men skulle föredra en Omega Chrono diver eller Speedmaster, jag tycker det är svårt att hitta en klocka utan svart urtavla som är snygg. Omegas blåa färg är dock klockren:)

Har själv en Omega Seamaster Chrono diver i blått och är fortfarande mycket nöjd har haft den i 20 år, det är den klocka som jag får flest komplinganger för. Det var den första riktigt dyra klocka som jag köpte, vågade inte använda den de första åren. Har kikat lite på AP ROO modellerna och varit mycket sugen men i jämförelse så tycker jag inte att prisskillnaden på 200 000 kr. känns berättigad, man får sjukt mycket klocka när man köper Omega.

Håller dock med om att klockan förmodligen endast blir en instegsklocka (är lite tråkig), för mig följde en Speedmaster och 4 rolexklockor.

Lycka till.
//Fred
 

jabla

Sarlacc
Eftersom du skrev Seamaster Professional röstar jag på den första modellen Ref ST 398.1041
 

Bilagor

  • Seamaster200m.jpg
    Seamaster200m.jpg
    56 KB · Visningar: 376
Topp