• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken Panerai ska pryda min tomma handled?

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Äh, köp Anonimo istället. Roligare och betydligt mer Panerai-DNA än Richemont groups lilla köpetös... ;)
 

Bodén

Panerai
Skit i vad folk säger att du ska ha och köp den du gillar bäst! :)
Jag var helt inne på att köpa en PAM312 tills jag provade den och tyckte inte alls att den satt lika skönt på handleden som Masterkillers gamla 112a som jag provade på någon g2g.
Så istället blev det en 111a som jag är grymt nöjd med!
Men prova modellen du är sugen på först säger jag bara sen vilken modell det blir får magkänslan avgöra!
Bjuder på en bild också bara för att jag kan ;)
null_zps19d319ab.jpg

Såhär ska det se ut! Pam111 blir mitt nästa mål, Rolex får snällt vänta på sin tur.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
 
  • Like
Reactions: BME

Mauritz

Rolex
Är problemet bara att välja modell så kör på PAM140, mycket fetare blir det inte.
PAM140_zpsa0238535.jpg


Trevlig helg.....
 

danne10

Panerai
2-Faktor
Jag har gått igenom ett gäng Panerai, 104 111, Logo, 24 (submersible) 183 (Rad) Logo igen (oklart) 114 och 380 (Rad). Jag gillar deras base modeller, dom är prisvärda och har mycket DNA, inhouse är ett duktigt kliv i rätt riktning men det märks också i plånboken. Jag triv inte med deras länkmodeller utan föredrar strap, Panerais gummi är fö galet skönt.

Med detta sagt: 111, 000 (Logo) eller en 112 är helt rätt att börja med, en Lumimor är aldrig fel men som dom kloka i tråden säger "prova först"

// Danne
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Förstår inte varför alla skriver att 111 är en bra panna att "börja med" när den spöar de flesta andra 44 mm modeller över lag, i Historic serien spöar den samtliga i utseende. Med hästlängder.

Hade kunnat betala det dubbla för just den modellen, det är nog det enda fallet med ett ETA verk!

Så jävla fet..

Ska du ha 1950 boetten då skulle jag satsa på en 312 om jag ville ha en ren tavla, annars 270 eller 233 vilket iförsej höjer prislappen en aning..

Lycka till!
 

maxcwa

Breitling
Tycker personligen att den ska vara ganska cleen vilket innebär att jag tycker du ska hålla dig i Historic serien. Skadar nog inte att börja lite försiktigt med någon av instegsmodellerna och är det en Luminor du bestämt dig för är det 000, 005, 111 och 112 som gäller. Vill du lägga till en rejäl slant för ett inhouseverk finns tycker jag 372, 422 och 512 är de snyggaste.
Skulle du ändra dig och ställa in siktet på en Radiomir är det 183, 210 eller 380 som gäller som instegsmodell och t.ex. 425, 448, 449 514 bland inhouseverken
Tack så mycket för alla tips på modeller, ska sätta mig och drägla lite över dem nu! ;)
 
Topp