• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

vilken rolex??

Har sen mitt mitt förra inlägg om vilken klocka jag ska köpa, bestämt mig för Rolex. Då jag är helt novis om deras modeller behöver jag lite hjälp på traven. Har funderingar på vilken jag ska välja. Submariner, seadweller eller gmt ll? Gillar lite större modeller så jag misstänker SD som naturligt val, men ändå är det inte det. Vad tror ni ang färger, storlek eller div kombinationer? Datum är typ ett måste.
 

D.S

Omega
ExpII svart tavla! Hoppas 42 inte blir för litet;)
 

Bilagor

  • DSC_0079.JPG
    DSC_0079.JPG
    127.1 KB · Visningar: 194

Dr Puh

Audemars
2-Faktor
Svarar på det tråkiga och praktiska sättet. Åk till närmsta återförsäljare, titta, kläm, prova och ta gärna några bilder. Lämna butiken, gå runt lite, fika och titta på bilderna du tog. Om du känner dig klar, gå tillbaka till butiken och köp! Annars väntar du en tid och låter det mogna, kanske tittar och provar en gång till. Detta förutsätter förstås att handlaren har de modeller du är intresserad av hemma. Det är bara du själv som kan bestämma vilken klocka du trivs bäst med.
 
Om så är fallet så köper du ju givetvis alla modeller du just nämnt. Bra trippel att börja med. :)
Ja det är ju ett alternativ. Men om jag inte skulle trivas så bra så känns det lite drygt o lägga dom i lådan och inte använda dom. Nä jag säljer inte när jag väl köpt. Börjar med en så får vi se hur det blir efter det. Får som någon sa här innan får man väl försöka åka och testa. Problemet är bara 1,5 timmes bilväg till närmaste handlare plus att man jobbar minst 6 dagar i veckan. Men men, bara att ta den smällen och åka.
 

Guillbert

Audemars
2-Faktor
Tycker att 116600 är det bästa alternativet av de tre. Har haft alla tre modellerna och jag gillade SDn bäst. Sen insåg jag att äldre modeller är den rätta vägen :) men om jag skulle köpa en ny klocka från AD så tror jag att det skulle bli en 116600 igen eller möjligen en 116610 LV.
 

Mcgregor

Rolex
2-Faktor
Skönt att inte ha någon gräns för budgeten. Önskar man hade det så med, då jävlar hade jag handlat en go trio till mig själv
 

rillesnille

Panerai
2-Faktor
Ska du ha stor Rolex finns det ju typ tre att välja emellan. Explorer 2(216570), Deepsea och sd4000.
EDIT: ja, och såklart yachtmaster 2 men den är ju ful.
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Har också ägt alla tre. 116710 är praktiskt om man är ute och reser mycket. Annars tveklöst 116600 som jag fortfarande äger..
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Låter som du letar efter en Explorer 2 216570 faktiskt. :) Då har du en klocka som ser lite annorlunda ut, men är stilren och klassisk, men framförallt lite större. Om du gillar större klockor så gäller ju Explorer 2, YM2 eller Deep Sea. Övriga 40mm-rollar är inte "större" i min bok.
 
Haha jag är ju helt tom huvudet. Här klagar jag på långt till handlare och för lite tid. Ska ju för fan till Dubai nästa vecka. Kanonchans att klämma och känna.
 

Oniel

Panerai
Även om pengar inte är ett problem så känns det ju onödigt att lägga ut en massa om du inte kommer använda den. Är det något speciellt användningsområden som du behöver klockan i?
 
Även om pengar inte är ett problem så känns det ju onödigt att lägga ut en massa om du inte kommer använda den. Är det något speciellt användningsområden som du behöver klockan i?
Nä precis vad jag tänkte. Jag är en sån som använder klocka i normala vardagen. Är ju ett plus om man kan ha den till finstassen, men det är inte det viktigaste. i värsta fall får man väl köpa en till det också. Kan ju tillägga att ju mer jag tittar och velar, så gillar jag guld/stål mer.
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
Har sen mitt mitt förra inlägg om vilken klocka jag ska köpa, bestämt mig för Rolex. Då jag är helt novis om deras modeller behöver jag lite hjälp på traven. Har funderingar på vilken jag ska välja. Submariner, seadweller eller gmt ll? Gillar lite större modeller så jag misstänker SD som naturligt val, men ändå är det inte det. Vad tror ni ang färger, storlek eller div kombinationer? Datum är typ ett måste.
Alla dom är väl samma storlek bara tjocklek som skiljer?
 

Oniel

Panerai
Nä precis vad jag tänkte. Jag är en sån som använder klocka i normala vardagen. Är ju ett plus om man kan ha den till finstassen, men det är inte det viktigaste. i värsta fall får man väl köpa en till det också. Kan ju tillägga att ju mer jag tittar och velar, så gillar jag guld/stål mer.

Hade personligen valt en gmt i guld/stål men det är ju inte jag som ska bära den.
 
Topp