• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken sommarklocka?

Alarik

Audemars
2-Faktor
Jag har svår beslutsångest mellan två helt olika klockor och kommer inte vidare i beslutsprocessen så jag kanske måste tänka om helt.
Jag kastar ut frågan här i hopp om att jag kanske får upp ögonen för något helt annat eller bara får inriktningen bekräftad utan att säga vilka två jag väljer mellan just nu.

Kriterierna är följande;
- Pristak är 45.
- Köper gärna begagnat (men har krav på bra skick, box & papper).
- Automatiskt verk.
- badsäker.
- länk eller gummi spelar ingen roll.
- Mörk urtavla.
- sportig men stilren
- max 44 mm
- min 38 mm
- ej Omega eller Tudor (inget ont om märket men dessa tilltalar mig inte).

Vad hade ni köpt?

 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
image.jpeg

En begagnad dvs...
 

Leafvalley

Cartier
Jag har svår beslutsångest mellan två helt olika klockor och kommer inte vidare i beslutsprocessen så jag kanske måste tänka om helt.
Jag kastar ut frågan här i hopp om att jag kanske får upp ögonen för något helt annat eller bara får inriktningen bekräftad utan att säga vilka två jag väljer mellan just nu.

Kriterierna är följande;
- Pristak är 45.
- Köper gärna begagnat (men har krav på bra skick, box & papper).
- Automatiskt verk.
- badsäker.
- länk eller gummi spelar ingen roll.
- Mörk urtavla.
- sportig men stilren
- max 44 mm
- min 38 mm
- ej Omega eller Tudor (inget ont om märket men dessa tilltalar mig inte).

Vad hade ni köpt?

En beggad Explorer 1 eller en beggad Air King...

IMG_0116.PNG


IMG_0117.PNG
 

Leafvalley

Cartier

Eller denna Cartier Diver (med deras egna dykcertifierade inhouse verk) som MKRGG presenterade i beggad skick då den är dyrare i grundutförande än rollarna. Men den är GRYM, svarta har stål bezel, den blåa har keramisk. 42 mm tror jag att den är...
Mmm... jag måste medge att jag älskar Cartier, om inte för mina smala handleder hade en sådan funnits på min handled i detta nu!
 
Senast ändrad:

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
IMG_0519.JPG

Tonfisk kanske? Ny eller gammalromersk ingen roll. Ligger en guldis, 1000m på K&S nu.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
En Panerai på 40 mm och på snygg länk kanske? Bara köpa till oem-gummi om man vill byta. Ref nr PAM050. Tål 300 m. COSC-certifierat verk.
12346052_553305024825509_1819752436_n.jpg
k3889_1.jpg
 
Topp