• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken sorts klocknörd är du?

Sällar mig till de ordinäras skara. Försöker hålla nere antalet så gott det går, snöar ibland in på något märke eller modell som jag överväger men hinner som tur är inte köpa innan nästa grej börjar locka. :)

image.jpeg

=Jag.

11, 12, 13 här.. Jag köper inga microbrands, men visst tar det emot att köpa det som alla andra har.. Det verkar dock inte egentligen hindra mig :)

Är nr10 än så länge, försöker hålla mig borta från nr2 samt nr9 som jag var när jag samlade på retrospel :angel:

Börjar dock bli svårt nu när jag har upptäckt hur lätt det är att importera från solens rike o_O
Been there, done that. Jag har som tur lärt mig att fokusera på det jag verkligen gillar.. Tyvärr tar det lite tid, både med klockor och gamla tv-spel.

Been there, done that. Jag har som tur lärt mig att fokusera på det jag verkligen gillar.. Tyvärr tar det lite tid, både med klockor och gamla tv-spel.

Ja verkligen! Försöker tänka "vill jag verkligen ha X" innan jag köper en klocka. Alternativt, bestämmer några klockor som jag vill ha som jag sitter och lurar på tills rätt exemplar dyker upp.

Nr 10 (Mr. Ordinary) passar bra in på mig. Är nu i fasen där jag kämpar emot att låta det gå utför allt för mycket. Är faktiskt väldigt nöjd med mina nuvarande 4 go to klockor (allround, dykare, chrono, vintage dressare) och har inte köpt en ny klocka på över ett år...men frestelser finns ju:nailbiting:. En utpräglad gymklocka saknas (använder dykaren till sådant ibland) och har faktiskt funderat på en G Shock för att fylla den luckan...
Pragmatiskt, konsekvent och lite tråkigt kanske man kan tycka, men att vara Mr. Ordinary passar mig;)

Jag kan tillföra en kategori: "Optimeraren"
Den tillhör jag själv och den innebär att gradvis försöka skaffa sig fler optimala klockor som blir keepers på riktigt. Svår sport utan att ramla in i "Guldfisken" :). Har hittills lyckats skrapa ihop fyra keepers av rang. Siktar på sex st sedan får jag börja med frimärken istället...
Denna passar mig bäst också.

Som klocknörd är jag definitivt en blandning av nr1 i mitt fall - Atlantic klockor och nr 2. Men blivit bättre på att renovera - vad klocka är oväsentligt, bara den är tio i två ;)
  1. The Crazy Cat Lady. Varför skulle man nöja sig med en Seiko 6139 när man kan ha 50?
  2. Arkeologen. Övertygad om att allt tillverkat efter 1986 är skräp. Köper lådor med gamla klockor på loppis, och har inte riktigt kommit sig för med att renovera dom. Vet aldrig vad klockan är.
    IMG_20190930_124105_resized_20190930_124127767.jpg

3827E37F-28B5-4F1E-84C6-4E45B8D0E642.jpeg
BB515209-BA2F-4C6E-A66E-75C6276AFE2A.jpeg
OWGn
n för nästan.
Kort sagt jag har vad jag har, är nöjd och bär den varje dag jag kan, tycker att den är suverän och kan inte tänka mig någon annan men på semestern blir det en mindre känslig på handleden.

Var nog mest ett sarkastiskt uttalande åt mig själv!
Att leva med en klocka känns inte rimligt längre. Det är ju så roligt att byta eller som i gag, köra tvåpip! :)
image.jpg
image.jpg

Många i vår omgivning som anser oss vara totaly nuts!
Förr var det jobbigt, nu känns det bra!
Som OWG kör jag bara en klocka åt gången... får se om man kör dubbel när samlingen är större;)

Helt klart en blandning av dessa, även att jag haft samma klocka i 6mån nu.
  • Guldfisken. Köper en ny klocka, blir uttråkad, säljer den efter några veckor. Repetera. Ibland med precis samma klocka.
  • Storviltsjägaren. Suktar efter en graal, ju omöjligare desto bättre. Tar reda på allt som finns att veta om den, letar i flera år. Det är en tidsslukande passion. När han väl har fått tag i den? Då börjar jakten på nytt.

Tillbaka
Topp