• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken Speedmaster Broad Arrow gäller?

OBRKV

Cartier
Av alla Speedmaster-modeller har jag nog fastnat mest för Broad Arrow, men vet knappt något om dem.
Någon här kanske kan lära mig (och andra) om den, vilken ref är det som "gäller" etc. GMT-varianten är inte intressant..
(bilden, ett resultat av en google-säkning)
omega-speedie863-1.jpg
 

OBRKV

Cartier
Vad är viktigt för dig? Färg på urtavla och visare? Datum? Manuellt eller automatiskt uppdrag?

Sorry, var kanske lite oklar.
Kollade runt lite nu och ser en ref. 3594.50 som verkar vara re-issue av den första Speedyn(?). Den gillar jag skarp; svart tavla, stålbezel.
Förr var datum inget behov men numera har jag börjat vänja mig vid det. Men det är faktiskt inte helt viktigt. Just Speedmaster kanske är snyggare utan datum.

Vissa klockor är ju dyrare att serva än andra, så någon modell som inte är superdyr att serva är väl kanske att föredra! :rolleyes:
 
Topp