• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken tål mest?

Christianbr

Breitling
Hej!
Jag undrar vilken klocka som är den mest stöttåliga?
Hur pass bra är dykarklockor i det avseendet, förutom att dom tål vatten?
Märken jag väljer mellan;
G-shock, Luminox, Traser, Citizen dyk.
Söker alltså den klocka som tål mest, funktioner är oviktigt.
Kom gärna med synpunkter och tips!!
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Victorinox Inox måste ligga bra till...

image.jpeg
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Hej!
Jag undrar vilken klocka som är den mest stöttåliga?
Hur pass bra är dykarklockor i det avseendet, förutom att dom tål vatten?
Märken jag väljer mellan;
G-shock, Luminox, Traser, Citizen dyk.
Söker alltså den klocka som tål mest, funktioner är oviktigt.
Kom gärna med synpunkter och tips!!
Bra fråga! Men får man fråga vad i helvete tänker du göra med klockan? :D
Tråden kanske ska ligga under diskussion istället eller vad säger @admin ?
 
Jag skulle nog vilja hålla med några ovan och säga G-Shock. Fast det beror på vad du menar med tålig. En klocka med case i metall håller nog bättre än plast, men metallen repas nog lättare. Eller jag vet inte, men jag skulle gå på G-Shock.
 

Kai Kobra

Cartier
2-Faktor
Om du inte redan har gjort det så läs tråden om alla möjliga försök att plåga en Sinn! Kanske inte den absolut tåligaste klockan, men beatern med högst coolhetsfaktor imho. :)
 

Bkapten

Omega
Tjatar vidare om Victorinox :)


Nu vet jag inte om de bilderna är offentliga, högst tveksamt om dom är det, men jag fick se hur bland annat en G-shock och en Tag Heuer såg ut efter att ha blivit utsatta för samma test.
Dom var rätt platta och rätt icke-funktionella.

Victorinox presenterade deras nya Inoxdykare i Basel nu också.
 

Daniel J

Omega
Jag kör g-shock i jobbet som väktare/ordningsvakt, tål väldigt mycket.
Även populär bland polis och militär.

Men det beror ju på vad man tänkt göra med den. Kan inte komma på något man som vanlig person skulle utsätta den för som den inte skulle klara av.
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
G-shock.

Välj absolut inte en mekanisk klocka om tålighet är det du är ute efter.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Ingen av ovan. Marathon xSAR ska du ha i budgetklassen. Det är en tank som kommer överleva atomkrig... :)
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Är det nån som har erfarenhet av inox? Var faktiskt å klämde på den häromdan, kändes väl lite rejälare än en "vanlig" klocka men inget speciellt så. 6000 spänn ville de ha för den, kändes lite saftigt. Såg att man kunde få den för runt 3000kr från england.
 

Daion

Panerai
2-Faktor
Är det nån som har erfarenhet av inox? Var faktiskt å klämde på den häromdan, kändes väl lite rejälare än en "vanlig" klocka men inget speciellt så. 6000 spänn ville de ha för den, kändes lite saftigt. Såg att man kunde få den för runt 3000kr från england.
Har en INOX och den är galet gedigen! Har inte lyckats få min att stanna och den hänger med på allt men tickar snällt på som den ska. :) Ett bra val skulle jag säga om man inte har något emot att den väger lite men det är inget som stör tycker jag, trevligt att känna att den sitter där på handleden. En G-Shock är ju annars absolut ett bra val oxå. Det är nog smaken av modell som får hjälpa till att avgöra om man skulle välja mellan de två. Har flera G-Shocks oxå och de gör sitt jobb ypperligt de med! Lycka till med ditt val! Återkom gärna sen med vad det blev! :)
 
Topp