• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken typ av boettpress

Ernis

Basic
Hej.
Jag behöver skaffa en boettpress och funderar på vilken typ jag ska skaffa. Jag vet bara att jag vill ha en som står stadigt på bordet. Sen finns det ju de som man skruvar ner med ett vred och de man trycker ner med en arm. Vilken typ använder ni och finns det uppenbara för- och nackdelar?
Jag kommer inte att pressa glas med den som jag hört att en del gör. Den ska bara användas till att stänga boetter.
Jag är tacksam för tips och råd.
/Mattias

Dom absolut flesta boetter har ju skruvade baklock. Jag har en sån här och varit väldigt nöjd med den:

Här kan du se hur den används på en Rolex Sub:

Jag är väldigt nöjd med min Robur. Den är lätt och har liten basyta men den har ju monteringshål. Det är lätt att göra den lika stabil som möbeln eller plattan man fäster den på. Det som talar emot den är väl det höga priset, och att fina begagnade exemplar verkar dyka upp mer sällan än Bergeons press om du hoppas fynda begagnat.

Tillbaka
Topp