• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken Willard?

Airbus

Rolex
Friends Of KS
Jag var säker på att jag ville ha den svarta Willard'en. Närmast originalet osv. Dock var jag inte övertygad då jag prövade den. Kändes liksom inte som ett steg upp från Turtlen... Inser att den är det och att den är gjord som den är för att vara nära originalet. Men ni som prövat både svart och grönt - hur jämförs de? Blir den gröna en helt annan klocka eller vad är känslan? Har inte lyckats finna den gröna för prov på armen och innan beställning på nätet vore det fint att höra från alla proffs här...
 

Tampa_blord

Panerai
Jag kunde inte heller bestämma mig så jag köpte båda.

Båda är ju riktigt trevliga klockor. Den svarta tavlan blir gärna ljusgrå i direkt solljus vilket jag tycker en riktigt snyggt. Känns överlag som en grym toolwatch.

Den gröna är helt magisk. Den leker med ljuset, tavlan växlar från härligt mörkgrön sumburst till nästan svart.

Skulle jag behålla en så skulle det bli den gröna

4081796B-9337-4A15-AF96-3741EB8EF8D7.jpeg

39837F09-3DB8-4014-8D61-A1E360BC15A5.jpeg

B6D4EF9E-BDAB-4EBB-B223-956FA4F0CDCD.jpeg

2DB01BFE-4B22-4763-9EEB-34D5557F406F.jpeg
 

Airbus

Rolex
Friends Of KS
Jag kunde inte heller bestämma mig så jag köpte båda.

Båda är ju riktigt trevliga klockor. Den svarta tavlan blir gärna ljusgrå i direkt solljus vilket jag tycker en riktigt snyggt. Känns överlag som en grym toolwatch.

Den gröna är helt magisk. Den leker med ljuset, tavlan växlar från härligt mörkgrön sumburst till nästan svart.

Skulle jag behålla en så skulle det bli den gröna

4081796B-9337-4A15-AF96-3741EB8EF8D7.jpeg

39837F09-3DB8-4014-8D61-A1E360BC15A5.jpeg

B6D4EF9E-BDAB-4EBB-B223-956FA4F0CDCD.jpeg

2DB01BFE-4B22-4763-9EEB-34D5557F406F.jpeg
Grymma bilder - den gröna ser riktigt fin ut. Hur är bandet?
 

ctothef

KS Explorers Club
Har inte testat någon av dem men är helt såld på den gröna, så den blir det :) men jag kan hålla med om att det är ett svårt val! Känns dock som att det är lite onödigt med länk till den svarta, hade nog åndå burit den på gummi om jag köpt den..
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Båda är otroligt bra. Jag lyckas inte välja bort den ena före den andra. Och även om priserna relativt sett dragit iväg för Seiko, så är priset för två, och vad man får, ändå inte orimligt.

Coolaste Seikon just nu, enligt min mening. I det prisläget.
 

Airbus

Rolex
Friends Of KS
Tack för alla svar. Det fick bli denna. Alla här är så jäkla proffsiga på våffelband, tropics etc. etc. Jag som kan noll om det fastnar hos Klockmaster typ som förstrött börjar rota bland trista Hirschband som inte passar något bra. Vilket gummiband köper jag och varifrån om jag inte vill vänta en månad?
521E6B6C-42BD-450A-B722-21AAC0BCC88B.jpeg
 

Tampa_blord

Panerai
Tack för alla svar. Det fick bli denna. Alla här är så jäkla proffsiga på våffelband, tropics etc. etc. Jag som kan noll om det fastnar hos Klockmaster typ som förstrött börjar rota bland trista Hirschband som inte passar något bra. Vilket gummiband köper jag och varifrån om jag inte vill vänta en månad?
521E6B6C-42BD-450A-B722-21AAC0BCC88B.jpeg
Bra val!

Jag tycker Uncle Seiko har dom bästa gummibanden
https://www.uncleseiko.co.uk/store/c1/Featured_Products.html

Dock så verkar dom vara på semester förtillfället men det är värt att vänta på dom!
 

danko

Omega
Hur känns det med det nya 6R35 urverket jämfört med 6R15. Finns det någon skillnad, förutom 70h reserve? Jag har haft många bekymmer med 6r15 c type.
 

Geparden

Audemars
Topp