• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken är din favorit i mid luxury segmentet ?

Vilken är din favorit i mid luxury segmentet ?

• Totala väljare
    373

Watchie

Diamant
2-Faktor
I denna omröstning tänkte jag ta bort high end dinkorna, holy trinity samt mångas favorit, Rolex. Vore intressant att se vad er favorit brand är, i övrigt. Urvalet är taget från topp listan på chrono24, vet ej om frågan är 100 rättvisande då en del ur /brand kan röra sig både upp och ned i hierarkin , never mind - pls rösta och motivera gärna din favorit. Min är IWC pga: looks, history, selection, quality och vill ha faktor - här tänker jag på piloterna. JLC är god tvåa på min lista. Pls rösta på och trevlig helg till alla KS folks.

Min första kontakt med en dyrare klocka var i James Bond filmerna. Jag var helt tagen av Bonds omega seamaster.
Därför blev mitt första klockköp såklart en omega, dock en speedmaster. :)

Enkelt: :breitling:
ColtHeaven.jpg

Rolex är ej med, läs "instruktionen" , men kul med lite Hublot röster oxå, älskar brands som rör om lite i grytan, hade själv en Big Bang, men torsken när man flippar, aouch.......:(

Kom igen nu JLC, nu kör vi!
Att lägga alla dessa märken i samma segment och kalla det mid luxury känns lite off, men kvittar väl. Jag läste det mer som: "Vilket märke gillar du bäst förutom holy 3 + Rolex?"

Tillbaka
Topp