• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilket är det längsta ni varit vakna...

Vilken är den längsta sammanhängande tiden ni varit vakna i ett sträck utan att sova?
Jag gjorde inte lumpen men läste lite om "Navy Seals" och Hellweek, det talades om 5 dagar med endast två timmars sömn. Är det ens möjligt?
Sedan såg jag en dokumentär om "Brittiska S.A.S" och dem sov tydligen inte en blund på 7 dagar, låter helt galet.

gif+john+blund.jpg

Har nog varit vaken i minst 2 dygn utan någon sömn alls.

Sen fanns det perioder då jag pluggade till tenta samtidigt som jag arbetade deltid och hade praktik fulltid. Kunde sova någon enstaka timma per natt i flera veckor.
Det slutade upp med sleep paralysis (https://en.wikipedia.org/wiki/Sleep_paralysis). Då blev jag vettskrämd och tog en dag ledigt för att sova.

Har även arbetat två heltidsjobb parallellt, upp kl 07, i säng kl 03. Medförde att jag i dagsläget lider av ögonmigrän.

Blir nog ingen elitsoldat av mig.

Har nog varit vaken i minst 2 dygn utan någon sömn alls.

Sen fanns det perioder då jag pluggade till tenta samtidigt som jag arbetade deltid och hade praktik fulltid. Kunde sova någon enstaka timma per natt i flera veckor.
Det slutade upp med sleep paralysis (https://en.wikipedia.org/wiki/Sleep_paralysis). Då blev jag vettskrämd och tog en dag ledigt för att sova.

Har även arbetat två heltidsjobb parallellt, upp kl 07, i säng kl 03. Medförde att jag i dagsläget lider av ögonmigrän.

Blir nog ingen elitsoldat av mig.
Jag lider av sömnparalys rätt ofta & helvete vad vidrigt det är...

Yepp förstår det, men samtidigt lite häftigt. :rolleyes:

Försök att utveckla det till Lucid dreaming (https://en.wikipedia.org/wiki/Lucid_dream). Finns massa coola föreläsningar om det, kolla upp det på youtube om du inte redan är medveten om det. Det, är ballt. Och läskigt.
Absolut, jag har koll på det. Jag är rätt säker på att jag själv öppnade portalen till alla sömnparalyser genom att själv försätta mig i stadiet lucid dreaming (klardrömma).

Innan jag provade det har jag inte (vad jag vet) fått en sömnparalys...

Drygt 50h i samband med LAN i slutet av 90-talet. Livnärde mig på pepsi från röd back och gorbys. Resulterade i att jag utslaget sov 20h i sträck.

Fredag morgon till söndag kväll när D2 LoD kom, spelade i stort sett oavbrutet i 40 av dom timmarna förutom några pizzapauser, gick nog ett flak Jolt och stora mängder annat socker under sittningen.

Har för mig att under någon övning innan jul-upphållet under GU så skrapade jag ihop 62-64h vaken tid, helt utan sömn. Hade inte klarat det idag.
Har innan periodvis kört ganska så hårt i tvåveckors-perioder med två-tre timmars sömn per 24h.
Brukar bli en bra urladdning med 15-16h sömn när allt lugnat ner sig.

48 timmar. På gran c. Två arbetspass och en fest hanns med. Mådde superdåligt de sista timmarna. Detta var knappt 20 år sedan, mindre tuff nuförtiden.

Ganska exakt två och ett halvt dygn i högstadiet. Var ute med en kompis hela natten till fredagen, sedan var det fest fredag kväll där det blev hålligång tills det var dags för frukost dagen efter. Slocknade direkt efter kvällsmaten lördag kväll.

Runt 52+ timmar båda gångerna. Idag, som småbarnsförälder är jag osäker på om jag är mer eller mindre tålig... jag har mer erfarnhet av sömnbrist nu men åldern talar emot mig :)

Ena gången ett LAN, vi var 14 år och spelade Warcraft 3 som galningar.

Andra gången i lumpen under soldatövningen.

Mitt rekord i sträck är knappt två dygn. Sen hade jag en period en sommar när jag nördade world of Warcraft och sov ca två timmar per natt i en månad. Dock bestod dagarna sen bara av chill och dator så var förvånad enkelt då.

Tillbaka
Topp