• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilket är det längsta ni varit vakna...

Typ 40 timmar under World Cup i bandy nån gång på 80-talet. Med alkoholintaget som var då så skulle jag nog max klara en tiondel idag.
Om någon hittar en farbror sovandes på KS festen på lördag så skicka honom till V-ås med valfritt fraktsätt.:oldman:
 
54 timmar när jag gjorde projektarbetet i gymnasiet om just sömn. Vi gjorde en egen studie där vi utförde olika tester under tiden vi blev tröttare och kollade vad som hände. Pussel gick snabbare (vi lärde oss dem) medan reaktionsförmågan kraschade totalt till i princip obefintlig. Kul. Det sista jag minns av studien är att vi är på en badplats och att jag sedan vaknar i min säng. Minns inte hur jag kom hem.
 

Chuck

Patek
2-Faktor
IMG_0011.JPG
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Jäklar vad ni kan va vakna! Här är det som mest upp vid 04.30 och läggdags vid 03 som mest. Men då kan jag skylla på barnen för morgonen samt fest på kvällen ;)

Vid jobb minns jag när jag jobbade som "kock" på en festival. Upp kl 6, läggdags vid två-tre på natten (prepp efter stängning...). Det höll på i ca 10dagar, men funka den tiden. Dock slut efteråt :rolleyes:
 

Peppo

Omega
När jag pluggade på college gick jag med i en fraternity. Efter en termin som pledge så avslutades det med att vi var tvungna att bo i vårt "frat house" i en vecka. Sista chansen för de som redan var medlemmar att jävlas med en innan man blev en av grabbarna på riktigt.

Minns inte exakt antal vakna timmar och så men de lät oss inte sova de två första nätterna och natten efter det vågade man inte. Klev in i huset en söndag och var väl natten till onsdag som jag till slut däckade och fick någon timmes sömn.

Efter några dagar var man helt väck i huvudet. Fick hallucinationer ett par gånger. Bl.a. minns jag att jag såg en hare springa omkring inne i klassrummet under en lektion. Jag trodde också att jag träffat en person vid ett tillfälle men det hade jag tydligen inte visade det sig senare.

Då var det inte så kul, men nu kan man ju skratta åt det.
 

Erik1

Patek
2-Faktor
När jag pluggade på college gick jag med i en fraternity. Efter en termin som pledge så avslutades det med att vi var tvungna att bo i vårt "frat house" i en vecka. Sista chansen för de som redan var medlemmar att jävlas med en innan man blev en av grabbarna på riktigt.

Minns inte exakt antal vakna timmar och så men de lät oss inte sova de två första nätterna och natten efter det vågade man inte. Klev in i huset en söndag och var väl natten till onsdag som jag till slut däckade och fick någon timmes sömn.

Efter några dagar var man helt väck i huvudet. Fick hallucinationer ett par gånger. Bl.a. minns jag att jag såg en hare springa omkring inne i klassrummet under en lektion. Jag trodde också att jag träffat en person vid ett tillfälle men det hade jag tydligen inte visade det sig senare.

Då var det inte så kul, men nu kan man ju skratta åt det.
Tycker det låter ganska osoft, pennalism ju
 

16610

Patek
2-Faktor
52h med första barnet. Akutavdelning på NEO.

Andra barnet skrek konstant i 3 månader varje natt i början. Blev inte många timmar sömn då. Kom inte ihåg att jag hade kört bil till jobbet ens.
Livsfarligt, rekommenderas ej.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Yepp förstår det, men samtidigt lite häftigt. :rolleyes:

Försök att utveckla det till Lucid dreaming (https://en.wikipedia.org/wiki/Lucid_dream). Finns massa coola föreläsningar om det, kolla upp det på youtube om du inte redan är medveten om det. Det, är ballt. Och läskigt.
Jag lärde mig att vakna när jag som liten hade återkommande mardrömmar. Detta utvecklades sedan till att jag kan styra drömmar - främst styra "handlingen" i en dröm som jag känner på mig kommer att bli otäck.

Tyvärr kan jag inte styra drömmar till att bli... erhm "roliga" drömmar (nudge, nudge, you know what I mean?) :( :)
 

Guden

Cartier
Jag lärde mig att vakna när jag som liten hade återkommande mardrömmar. Detta utvecklades sedan till att jag kan styra drömmar - främst styra "handlingen" i en dröm som jag känner på mig kommer att bli otäck.

Tyvärr kan jag inte styra drömmar till att bli... erhm "roliga" drömmar (nudge, nudge, you know what I mean?) :( :)
Hahaha, finns nog en del metoder du kan testa för att få till det du söker..:D
.. om inte du redan provat på allt. :)
 

Zingo

Rolex
Jag lärde mig att vakna när jag som liten hade återkommande mardrömmar. Detta utvecklades sedan till att jag kan styra drömmar - främst styra "handlingen" i en dröm som jag känner på mig kommer att bli otäck.

Tyvärr kan jag inte styra drömmar till att bli... erhm "roliga" drömmar (nudge, nudge, you know what I mean?) :( :)
Känner igen det där! Kan inte heller styra det till happy ending på drömmen.. :D
 

daveid

Cartier
2-Faktor
Läste rubriken som "vilket är det längsta ni har varit nakna", klickade mig in på tråden och såg svaret "50-60 timmar" antar att det är dags att sova nu. tror 30h eller något sånt är det längsta jag har varit vaken. :D
 

Salesmayne

Panerai
Kanske 3 dagar när jag hade som värst sömnproblem. Man blir galen och bitchig till slut, som en själlös, urgröpt, skit-version av sig själv.
 
Topp