• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilket erbjudande hade ni tagit?

phisun

Breitling
Ska köpa en Sjöö Sandström Landsort D2, har blivit erbjuden 2 alternativ, båda klockorna är helt nya!

Alt 1. Utan certifikat 20.000:-
Alt 2. Med certifikat 24.000:-
 

Simpatico

Rolex
Alt 2. Alla dagar i veckan. Prisskillnaden är inte för stor så.
Ex. Blir lättare att få klockan såld om den dagen kommer.
En tillfredställelse att veta att det är en komplett klocka.
 

Savagear114

Rolex
2-Faktor
Tror du kommer gräma dig om du inte köper den komplett. Hade det inte känts fel och bara handlat om pengar hade du ju redan klippt den för 20 och varit nöjd med det!
 

rillesnille

Panerai
2-Faktor
20% extra eller 4000 kr för ett cert? OK, om det hade varit en samlarklocka (vilken Landsorten troligen inte blir) typ plexi Sub eller dyrare nyare Rolexmodell.
Nej, själv hade jag sparat lusentapparna på alt 1.
Beror också på garanti och så tänker jag... Då kan 4k vara billigt om det är något knas med klockan!
 

JE89

Cartier
alt 2. Om du någong gång i framtiden skulle vilja byta/sälja så går det alltid smidigare med full cert. Fråga, har du frågat varför den första saknar cert? med tanke på att den är helt ny.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Det är bara pengar och sådana kommer det nya och fler utav. Ta alternativ två. Man läser ju mellan raderna att det är det du vill. :)
Du kommer aldrig att ångra om du köper den dyrare men du kommer gräma dig om du snålar.
 

Shadyboy

Cartier
Med cert. Alla dagar i veckan. Så mycket lättare att sälja den sen om du skulle vilja det (hade aldrig köpt den om den legat på köp och sälj utan cert).
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Inget av dem. Varför?
Blev erbjuden alt.2 för 19k tidigare, så marginalen verkar finnas.

Men av dina alternativ så skulle jag köpa utan cert.. ett cert till en landsort anser jag inte är värt 4k.. Andrahandsmarknaden skulle inte heller betala 4k för cert.
 
Senast ändrad:

Omega87

Rolex
Alt. 2! Prisskillnaden är inte så "stor" så det motiverar alt 1. Sen som andra tidigare nämnt underlättar det vid garanti och vid andrahandsförsäljning.
 

Johan12

Breitling
Alt 2 men förstår inte hur man lyckas bli av med certifikat för en klocka av lite seriösare karaktär, borde ju vara självklart att förvara på ett säkert ställe?
 
Topp