• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilket micro brand har du erfarenhet av?

Har du erfarenhet /hört av/om Borealis?

• Ja

Röster: 11 42.3%
  • Nej

Röster: 16 61.5%
  • Ska kolla upp dem NU :)

Röster: 1 3.8%

• Totala väljare
    26

Hgk72

Basic
Tänkte efterfrågan kunskap och insikt i mindre tillverkare som gör sin egen sak. Jag har själv hittat Borealis, Borealis startades avatar en Dan med namn Maria, hon efterlyste kvalité för mindre pengar, även känslan av att äga något inte alla har eller har tillgång till, mindre upplaga av varje Bach.
Borealis gör endast klicker i 316 ståt eller högre, använder endast länkar med skruvar, Sapphire glas i alla klockor, ceramic I deras bezel och verk från antingen Seiko eller ETA Swiss av högre prestanda.
De svarar snabbt på alla frågor och är alltid otroligt generösa och trevliga. De gör många olika typer av stiler, just nu en ny serie med stor tavla och Tunn bezel, kronan är stor markerad med skruv, vattentät till 300 M.
Min erfarenhet är 100% de jag visat klockan för får förr eller senare ett eller flera ex i sin samling.

Tänkte efterfrågan kunskap och insikt i mindre tillverkare som gör sin egen sak. Jag har själv hittat Borealis, Borealis startades avatar en Dan med namn Maria, hon efterlyste kvalité för mindre pengar, även känslan av att äga något inte alla har eller har tillgång till, mindre upplaga av varje Bach.
Borealis gör endast klicker i 316 ståt eller högre, använder endast länkar med skruvar, Sapphire glas i alla klockor, ceramic I deras bezel och verk från antingen Seiko eller ETA Swiss av högre prestanda.
De svarar snabbt på alla frågor och är alltid otroligt generösa och trevliga. De gör många olika typer av stiler, just nu en ny serie med stor tavla och Tunn bezel, kronan är stor markerad med skruv, vattentät till 300 M.
Min erfarenhet är 100% de jag visat klockan för får förr eller senare ett eller flera ex i sin samling.
Låter som googletranslate varit med på ett hörn dessutom

Välkommen hit och kul att dina 2 första inlägg handlar om Borealis. :) Alla vi har våra älsklingar ;)

Play nice. Det går att vara intresserad av ett microbrand utan att man jobbar för dem.

On topic: Själv har jag noll koll på detta märka, mer än att jag sett det fladdra förbi.

Haft en del vintage från märken folk knappt hört talas om o som knappt existerar idag (förbaskade quartzkris)
Men visst finns det en del coola micro tillverkare idag:)

Nog att detta är reklam och en Google Translate-post men...

Nej. Det finns homager och så finns det riktigt fula homager:

Screen Shot 2017-02-16 at 14.39.55.png

Screen Shot 2017-02-16 at 14.39.50.png

Har en Armida just nu, och haft en Obris Morgan tidigare. Mycket nöjd med båda, fantastisk byggkvalitet för pengarna. Långt bättre än lika dyra Seikos jag haft exempelvis.

Har haft Helson och Timefactors. Båda har varit väldigt gedigna. Kännts som betydligt mer kvalité i bygget än Seiko eller Certina för samma peng. AR-glas gör stor skillnad för kvalitetskänslan. Den Sinn 556i jag har nu känns ungefär som de Timefactors jag haft, men med snyggare dekoration på urverket. Kostar det dubbla vilket typ känns värt, mest för att det är en mer egen design.

Tillbaka
Topp