• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vill gärna veta mer, citizen vintage 21jewels auto

Noobwatch

Breitling
Hej jag köpte denna klockan på Tradera eftersom jag ville ha en fin äldre klocka som var automatisk, problemet är att jag vet inte ett dyft om den. Är där någon vänlig själ som vill upplysa mig i frågan ? :):):) image.jpg
 
Nu är jag ingen som kan detta egentligen, men Citizen-loggan sitter riktigt snett och datumet ser lite taskigt ut
 

Noobwatch

Breitling
Nu är jag ingen som kan detta egentligen, men Citizen-loggan sitter riktigt snett och datumet ser lite taskigt ut
Jo citizen loggan tycker jag också är märklig men jag tänkte att de kanske var ett måndagsexemplar och inget som störde mig egentligen. Men finns de egentligen någon mening att göra en kopia av en gammal citizen? Dom är inte särskilt dyra i affär som äkta heller.
 

babanker

Panerai
Jo citizen loggan tycker jag också är märklig men jag tänkte att de kanske var ett måndagsexemplar och inget som störde mig egentligen. Men finns de egentligen någon mening att göra en kopia av en gammal citizen? Dom är inte särskilt dyra i affär som äkta heller.

En Rolexkopia lurar inte många, en Citizen/Seiko/Orientkopia lurar nog majoriteten av människor. Lätta att kränga på legitima siter till nära originalpris, nog ibland tom dyrare än vad du kränger en fakerolex för.

Bättre business helt enkelt.
 

Noobwatch

Breitling

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Är inte helt säker på att det är just en kopia i och med att urverket är märkt Citizen, men tavlan ser helknäpp ut och det ser ut att sitta seikovisare på klockan.

400kr är ju dock ingen stor peng, så se det som läropengar. Nästa gång du letar vintage, så starta en tråd i vintagedelen och be om råd, så ska du se att du hittar en rolig klocka.

Och välkommen hit!
 

Noobwatch

Breitling
Är inte helt säker på att det är just en kopia i och med att urverket är märkt Citizen, men tavlan ser helknäpp ut och det ser ut att sitta seikovisare på klockan.

400kr är ju dock ingen stor peng, så se det som läropengar. Nästa gång du letar vintage, så starta en tråd i vintagedelen och be om råd, så ska du se att du hittar en rolig klocka.

Och välkommen hit!

Thnx ;D
 
Topp