• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vill hitta en lila DAY-DATE, varför så svårt?

LarsG

Ty internationalen åt alla lyckan bär!
Godkväll

Blev medlem här för att jag har varit på jakt efter detta ett tag.
Jag funderar på att köpa en äldre Day-date, och sedan byta till en lila urtavla.
Jag har sett att det finns, dock ovanliga, kan någon hjälpa en desperat man?

Ovanliga för att ingen gillar färgen, eller hur? Samt att färgen är förknippad med damklockor

Hur som, jag skulle gärna vilja se en hemsida som säljer lösa urtavlor, där jag kan hitta en lila.
Jag är så desperat att det inte behöver vara en orginalare.

Väl bemött
Tack för att du läste mitt rop på hjälp

Mvh Lars G
 
  • Like
Reactions: K-S

Gavve

Greven
2-Faktor
Kanske är ute och cyklar, dessutom har jag kasst färgseende, men lila dd-tavlor finns väll bara som stella eller liknande. Inte helt lätt att hitta
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Du kan hålla koll på vintagerolexmarket eller chrono24. Tror inte heller att det är lätt att hitta, dock inte pga att ingen gillar färgen eller att den är förknippad med damklockor:D
 

LarsG

Ty internationalen åt alla lyckan bär!
På tal om chrono24, kan man lita på annonserna där. Känns som det finns hel hel del bluffare där.
Bara mitt intryck, kanske har helt fel. Vågar ni köpa från vem som helst där?


Lars
 

LarsG

Ty internationalen åt alla lyckan bär!
Vart skulle ni lämna in klockan för byte av urtavlan i stockholm ?
Någon som kan vad dem gör.

Mvh Lars G
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
På tal om chrono24, kan man lita på annonserna där. Känns som det finns hel hel del bluffare där.
Bara mitt intryck, kanske har helt fel. Vågar ni köpa från vem som helst där?


Lars
Köp från trusted sellers och kolla upp referenser innan så ska det inte vara något problem förhoppningsvis:)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Refinished är ju inte falsk.... Eller?

Förmodar du syftar på ifall den är ommålad eller nytillverkad av annan part än Rolex och dess sammarbetspartners? De flesta är nya, men visst kan just denna vara ett undantag. Ingen direkt skillnad enligt mig.

Edit, denna såg ut att vara ommålad även om jag inte har stenkoll på dessa. Dock tycker jag det är falskt att måla om till något den inte var, stellaish.
 

ErikGBG

Audemars
Ommålad tavla är samma som aftermarket bezel eller Aftermarket Oyster enligt mig. Inget jag skulle vilja ha men vill nån annan ha det be My guest.
Om typ bamford moddar en tavla, blir den då falsk?
Jag har inga värderingar i mina frågor bara intressant diskussion.
 

LarsG

Ty internationalen åt alla lyckan bär!
Tack för svar, råder onekligen delade meningar om detta.
Jag undrar också om vad jag behöver kolla på för nr på klockan så jag vet att det kommer att passa.
Räcker det med att jag vet att urtavlan passar med Rolex DD 18038, eller måste jag veta vad det är för kaliber också?
Läste något om kaliber på nätet och blev mer osäker i ämnet.

Lars
 

LarsG

Ty internationalen åt alla lyckan bär!
Något OT men varför vill du ha en lila DD? Vill du ha den färgen för ingen gillar det och för att den förknippas med damer (dina ord)? :D


Bra fråga, jag vill vara ensam om det. Eller så ensam man kan vara, är inte unikt direkt.
Min favorit färg när den är väldigt mörk nästan svart.

Planen är att köpa en guld DD med läderband eller guldlänk.
Sätta i tavlan och byta till president länk.
Har inte råd att köpa en DD i guld med presidentlänk direkt, så jag måste tyvärr köpa den i flera steg.

Tack och bock

Lars
 
Bra fråga, jag vill vara ensam om det. Eller så ensam man kan vara, är inte unikt direkt.
Min favorit färg när den är väldigt mörk nästan svart.

Planen är att köpa en guld DD med läderband eller guldlänk.
Sätta i tavlan och byta till president länk.
Har inte råd att köpa en DD i guld med presidentlänk direkt, så jag måste tyvärr köpa den i flera steg.

Tack och bock

Lars

Mörklila kan jag nästan gilla tanken av. Väldigt mörklila.
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Bra fråga, jag vill vara ensam om det. Eller så ensam man kan vara, är inte unikt direkt.
Min favorit färg när den är väldigt mörk nästan svart.

Planen är att köpa en guld DD med läderband eller guldlänk.
Sätta i tavlan och byta till president länk.
Har inte råd att köpa en DD i guld med presidentlänk direkt, så jag måste tyvärr köpa den i flera steg.

Tack och bock

Lars

att hitta lösa presidentlänkar är bra mycket svårare än en DD med länk. spara lite mer och köp ett huvud på länk istället för att dela upp jakten. blir bara krångligare och (säkert) dyrare.
 

calzone

Vacheron
Aah.. hej! Du kanske kan bjussa på en bild till TS? :)
IMG_2104_zps5e96fc43.jpg
 
Topp