• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vinn en julklapp från Rolex!

Utan tvekan en 116719BLRO. Flyger under radarn för de flesta med de som vet de vet...
IMG_0383.JPG

Och varför ska jag vinna? Jo, för att jag ska kunna glida in på jobbet med portföljen och se reaktionen, invänta kommentarerna och få frågorna:D

Jag skulle vilja ha en day-date 118235. Inte till mig, utan till min fästmö. Hon gillar roséguld, och jag har ju redan den ultimata rolexklockan i 118206, jag behöver inte fler! Dessutom vore det ju rätt fett med ett par som har varsin blingad-DD i sin favoritmetall, inte sant?
17091405[1].jpg

Motiveringen till portföljen är enkel: jag kan vara en av de största Rolex-fanboysen här, så det är självklart att jag ska ha en portfölj från Rolex. Den matchar liksom hela min personlighet!

Om jag fick välja fritt
bland stål och guld i vitt,
skulle jag trots alla olika varianter
ta Rolex Lady Datejust 31
med urtavla blå och diamanter,
om jag sedan kunnat bära till
en väska grön med Rolex sigill,
hade jag varit glad livet ut
och inte ens längtat till tomten vid årets slut.

Den nya Daytonan (116500LN) står väldigt högt på min önskelista! Men får jag välja fritt så blir det en Day-date 36mm (118238) då det är den läckraste klockan som gjorts enligt mig. Odödlig klassiker!

Pluggar i 2 år till och jobbar helger och någon vardag i veckan, så budgeten är inte maxad för tillfället men det skulle vara väldigt roligt att få sig en riktig kanonklapp i form av denna snygga portfölj. Då kan jag släpa runt mina dokument och studiemedel på MDH med en riktig finess.

Min absoluta favorit just nu är 116719, som jag har testat en massa gånger och hoppas få äga någon gång i framtiden!

Varför jag borde vinna: Tar snart examen och har just skrivit på för mitt första jobb där en portfölj behövs, så skulle sitta fint med en riktigt schysst portfölj att glänsa med på nya jobbet!:)
IMG_3233.JPG

Hade valt 116719BLRO då det är det bästa av två världar, GMT och vitguld.
IMG_4204.JPG

Och väskan, ja behövs de egentligen någon motivering? En riktigt häftig och ovanlig väska som även folk som inte är klocksnackare kommer att snacka om.

Den nya Daytonan (116500LN) står väldigt högt på min önskelista! Men får jag välja fritt så blir det en Day-date 36mm (118238) då det är den läckraste klockan som gjorts enligt mig. Odödlig klassiker!

Motivering: Pluggar i 2 år till och jobbar helger och någon vardag i veckan, så budgeten är inte maxad för tillfället men det skulle vara väldigt roligt att få sig en riktig kanonklapp i form av denna snygga portfölj. Då kan jag släpa runt mina dokument och studiemedel på MDH med en riktig finess.

En 116619LB som komplement till 116610LN vore fantastiskt. Perfekt klocka att bära på Blåvitt matcherna. :)

Rolex

Bland havet av ryggsäckar och billiga datorväskor hade den härligt gröna väskan gjort mirakel för att liva upp dagarna på kontoret!

Kul med en tävling!

Skulle jag få välja fritt skulle jag välja en 116610LN. Kan framstå som ett tråkigt val men, enligt mig, blir det inte mer klassiskt och snyggare än så. Lagom storlek, borstad länk, tål att användas och otroligt snygg.

Vidare till portföljen så hade jag mer än gärna vunnit den, för att som fattig juriststudent behöver man en riktigt snygg portfölj för både skola och framtida arbete. Vad passar bättre än en grön portfölj för att pigga upp den annars ganska tråkiga juristvärlden? Tillsammans med ovanstående klocka skulle det bli en perfekt balans av klassisk diskret lyx och läcker design.

116619 men med svart tavla och svart ring, coolaste nermodden som finns.

Väskan vill jag inte ha så den skulle auktioneras ut och pengarna skulle jag ge till rädda barnen.

Om jag fick välja fritt så står en 326939 högt på önskelistan. Den känns lagom i storlek och är i övrigt riktigt läcker.

När det gäller motiveringen så är det helt enkelt så att jag behöver en ny väska då den förra gick en för tidig död till mötes. För tre veckor sedan var bodde vi på en avlägsen del av den avlägsna ön Koh Kut. Man bor rätt nära djungeln där och klantig som jag var så hade jag inte rensat ut allt ätbart ur väskan. Den andra natten så hade något slags djur tuggat sönder dragkedjan, bitit sig igenom necessären och snott med sig inslagen dumlekola. Det blev ingen tredje natt där och väskan lämnades kvar :confused:.

Kul initiativ @Nymans Ur 1851 ni är fantastiskt generösa.
Det skulle nog bli en 116500LN även för mig.
Jag tycker att den är mycket lyckad och skulle komplettera mina övriga klockor väl.
Skulle nog få mycket handledstid.
rolex-cosmograph-daytona-116500ln-1117.jpg

den fina bilden hämtad från tidssonen.no via google

Motiveringen lyder att den absolut skulle pigga upp min annars gråa siluett när jag drar fram och tillbaka över stan på dagarna.
/j

Högst upp på önskelistan står en 116718LN grymt snyggt med grönt och guld.

Varför ska just jag vinna?. Då jag jobbar som skiftgående operatör inom tungindustri så skulle jag sticka ut väldigt mycket med en grön rolex väska;)

Rolex 116610LV är min absoluta drömklocka!

Motivering till varför jag bör belönas med en portfölj i julklapp är följande.

Jag har länge letat efter en bra portfölj men inte riktigt velat slå till. Genom att få denna sköna portfölj i julklapp kan jag lägga undan dessa portfölj slantar till kassan för mitt kommande drömköp istället!

Från nuvarande sortiment skulle jag utan tvivel välja 214270. Den är perfekt i all sin enkelhet.
Senast igår berättade min fru att hon önskade sig en snygg läderportfölj som hon kunde ha till jobbet. Vad hade varit en bättre julklapp än denna snygga portfölj i skönt grönt? Som tack för att hon står ut med mig och mitt klockintresse :)

Rolex

Vitgulds-Pepsi, definitivt! En perfekt kombination av lyx, kvalité, utseende och historia. Hade jag varit tillräckligt salt hade jag blivit OWG med den klockan och burit den dag ut och dag in.
IMG_9004.JPG

Har länge suktat efter en riktig kvalitetsportfölj, det dröjer inte alltför länge innan jag börjar läsa på universitetet och vad skulle inte pigga upp mer än att kunna fylla en grön Rolexportfölj med böcker och pluggångest.. :D

Riktigt kul initiativ!!

Även mitt val blir en 116500LN, en grymt bra allrounder!

Motiveringen får bli att jag helt enkelt har svårt att hitta en riktigt snygg väska - och denna var riktigt läcker, dessutom från ett favorit varumärke!

Easy peasy, 118206 med strösslad tavla. Den vore smutt. Men portföljen skulle jag ge till min fru som saknar snygg väska att ha till jobbet men som sportar en 16610 till vardags.
image.jpg

Vilken jäkla julklapp den vore och i en perfekt julfärg <3

Trevligt!
Jag skulle vilja ha en Rolex Explorer. Simpel men elegant lite sportig i sin enkelhet.
Jag bör vinna den gröna portföljen för att jag behöver något som sticker ut och mitt portföljbehov är akut!

Med denna ikon i handen och känsla av klass kommer jag känna mig jävligt vass! Rolex i läder kommer matcha mina kläder på ett fantastiskt sätt, allt kommer kännas rätt! Drömmen är att få känna sig skön med denna i grön, 116508.......blir inte bättre än så, rolex herre på täppan bestå...
image.png

Drömmen, 116610LV. Har sedan jag såg den för första gången jag såg den. Grönt är min favoritfärg, och jag behöver en ny väska att frakta jobbdatorn i.

Skulle jag vinna så har jag världens mest passande väska till den coolaste klockan

Drömmen är ju helt klart guld. Helguld.
Vore riktigt chef att bära den den portföljen till skolan, grabbarna i klassen skulle bli ruggit avundsjuka! Om ett år när jag tar min examen börjar sparandet mot guldet!
IMG_0607.JPG

En nattens väktare med cape så mörk
Kastar sig orädd mellan furu och björk
En GMT i blått och svart stål
Som går att tvätta med tvål
Han skulle bära på sin afterwork

Blev tydligen en limerickoskuld som sprack här, men vad gör man inte för konsten :)
Är alltså en 116710BLNR som ligger i top på önskelistan :)

Hej,

Min favorit är ref 118138 - en gulgulds Daydate med grönt band.

Motivering:
Efter nyår till ett nytt jobb jag ska fara
Att då ha en fin väska är inte så bara
Väskan kommer matcha min Hulk
Och rymmer både dator och lite bulk
Sedan att väskan är i grönt
Det är för ögonen snyggt och skönt

Tack @Nymans Ur 1851 för bra service och KS för ett grymt forum.

/E.Z.

Rolle.JPG

Trevligt initiativ!

Hm.. Är för närvarande Rolex-lös, så detta är ju en rolig övning. Jag hade helt klart valt Skydweller; primärt för att det är Rolex för närvarande mest komplicerade modell och att den således utgör tillverkarens bästa exempel på urmakarkonst. Att den är oerhört fin utseendemässigt, har en behaglig storlek och dessutom bara tillverkas i ädelmetall gör ju inte saken sämre..

IMG_6665.JPG

Portföljen skulle göra underverk både som trogen följeslagare till, från och på jobbet, men inte minst som ambassadör på en stor arbetsplats som utöver mig själv tyvärr är synnerligen fattig på intresse för kvalitetsarmbandsurens härliga värld. Att jag i dagsläget illa nog saknar portfölj helt skulle givetvis korrigeras i och med den eventuella ankomsten av denna underbara gåva!

Har hittills kört på svart-blått i klädväg med 116710 BLNR som kronan på verket.
Överväger att gå över mer åt brun-grönt och behöver då den smaskiga portföljen tillsammans med en grön Oyster Perpetual (114300).
grön OP.jpeg

När andra ljuset brinner
är Nymans Ur 1851 här
De bjuder oss på portföljer
och bud om julen bär
merry-christmas-happy-holidays-rc-groups-D01ETx-clipart.jpeg

Tillbaka
Topp