• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vinn en julklapp från Rolex!

Finns många galna modeller att välja på men just nu lockar nog en 116515 allra mest. I mina ögonen ett av de bästa släppen från Rolex på senare år.

Här kommer bilder på min 116515 som tyvärr inte längre finns i min ägo.

IMG_3204.JPG

IMG_3205.JPG

Jag borde vinna portföljen för jag hade verkligen behövt byta ut min tråkiga och alldagliga datorväskan mot en mer ståndsmässig portfölj likt denna. :D

PS. Det mest optimala hade varit en 116515 på länk eller en 116505 med keramisk bezelring. ;)

Riktigt kul tävling! @Nymans Ur 1851

116719 varför? Bara titta på den, mums.
IMG_1247.JPG

Väska vill jag ha för att bära mina korvmackor till jobbet, sen att det skulle sticka i kollegornas ögon är bara ett plus.

2980704_xxl.jpg

Kermit är en kul prick, samtidigt ganska chic!
ungefär som jag skulle va', om jag bar denna väska varje da',
men om jag ska nämna en klocka jag helst skulle vilja ha, vore en submariner date den jag skulle föredra,
matcha väskan som en cool katt, till och med ganska färgglatt!

Men jag får samtidigt passa på, att tacka er med en logo i blå,
för ett kul och trevligt program, som jag lyssnar på när jag glider fram!

300

14808769165341302607595.jpg

Önskar mig en 116713 som kommer att skapa harmoni och sinnesfrid så här i juletid. Har en partner som suktar efter en Hulk. Kanske blir något annat grönt från Rolex till henne.
God jul vänner!

Jag hade valt en Daytona i everose och gett den till min mamma som tack för att hon alltid ställer upp.
7da65e03dbd7dad184ceb1dd0c58f64c.jpg.png

Jag skulle använda portföljen dagligen på universitetet och matchat den snyggt med en grön rolex keps som jag äger.

Skulle DD 40 i rose alt gult guld, grön tavla. Jag skulle gärna vilja ha nåt i helguld o denna är den som lockar mest.
Väskan skulle jag använda i jobbet då jag snart behöver skaffa ny dataväska.

Skulle jag få välja fritt ur Rolex sortiment hade det blivit en 116618LB.
20161205_025952.png

Portföljen hade blivit en fin och mycket uppskattad bonus till sambon i jul då hon precis bestämt sig för att köpa sin första Rolex i januari:)
God jul!

Rolex Explorer 214270 passar till mer eller mindre alla sammanhang och är en perfekt allroundklocka som hade passat perfekt i min samlingen idag.
IMG_3062.JPG

Varför skall jag då vinna portföljen? Motiveringen är enkel, vem vill inte ha pluggets ballaste väska? Om ni frågar mig så hade jag burit den med värdighet dag in och dag ut, givetvis även efter studietiden;)

IMG_2326.JPG
Oh, jag hade valt en 116660 blue som skarp kontrast till min 116660 svart. Då kunde jag kickat ut padin som blåklocka i samlingen och bara kört rolex, givetvis hade jag haft en av rollerna på armen och den andra i den snygga rolexväskan!

Drömma går alltid.

Kul tävling!
Högt på min önskelista från Rolex står just nu 116500 med vit urtavla. Hade en 116520 förut, och saknar den enormt mycket. Minns tydligt hur mycket jag önskade att stålmodellen skull få keramisk bezel... Och nu är den här! Dock med enorm väntelista. :(
IMG_5437.jpeg

Bild: https://www.hodinkee.com/articles/ben-clymer-and-john-mayer-talk-about-the-new-daytona

Då jag kommer börja plugga igen till våren, vore det kanon att vinna en grön Rolexportfölj. Den kommer fungera som en diskret signal till mina medmänniskor om att jag gillar klockor, och hoppas att den attraherar liktänkade... Ett annorlunda och träffsäkert sätt att skapa nya bekantskaper. Dessutom blir jag förmodligen (om jag vinner) den enda med Rolexportfölj på hela universitetet... :angel: Dessutom har jag kikat lite efter en portfölj, så det vore att slå två flugor i en smäll!

Senast ändrad:
rolex-cosmograph-daytona-ref-116506-watch-06.jpg
En 116506 är min favorit, skicka den och behåll portföljen.:) Min sambo skulle nog bli gladast om jag vann för hon är trött på att jag alltid lägger mina saker i hennes handväska.

Skulle helst vilja ha en 116719! Perfektion!
Varför jag vill ha väskan? Tar masterexamen i januari och börjar sedan nytt jobb. Skulle sitta perfekt med en portfölj!
Varför ni ska ge mig den? Skulle vara lite löjligt med en Rolexväska utan någon rolex på armen. Måste således åka till Nymans och införskaffa en.. ;)

Eftersom det är juletider får man ju drömma bort sig lite, just nu hade en 116618LN gjort min jul och kommande jular för den delen ;)
4162636_s210.jpg

Jag har massor av saker med mig till jobbet och grejerna mår allra bäst i en väska värd namnet. :cool:

Senast ändrad:
Den som står högst upp på min lista just nu är en Rolex 116610LV.
Portföljen skulle passa bra ihop med en Hulk som snart förhoppningsvis kommer att införskaffas. Sen skulle den användas till det mesta, både på jobbet och fritiden.

Jag skulle önska mig en
IMG_4042.JPG
Lady-Datejust Pearlmaster 80318 som jag skulle ge till min underbara fru, väskan skulle jag ge till min dotter som älskar sin lilla Lady Datejust och den skulle matcha henne perfekt när hon går till universitetet.

En 116555. (Lånad bild ;))
Screenshot_20161204-201339.png

Passar i de flesta sammanhang, samt att oysterflex gör att den blir härligt casual trots everrose guldet bakom den snygga samt praktiska cerachrome bezeln vilket är ett otroligt lyft för YM då vridning en på andra YM kan upplevas lite dassigt efter ett tag i jämförelse med de keramiska vridningar.

Väskan då?
Pendlar 1.5timme enkel väg till jobbet med sunkiga öresundståg där elfel, spårfel, älgar på spåren, överhettadad elektronik (sommar), löv på spåret (höst), snö på spåret (vinter), träd på spåret (vår), långsamma godståg samt otrevliga konduktören gör att resan ofta blir en jävla mardröm, har testat både fik och kebab i Hässleholm av alla ställen pga av inställda tåg och ersättningsbussar (ingen, INGEN, människa ska behöva vara strandsatt i Hässleholm ofrvilligt),
Därför tänker jag att under dessa tillfällen, skulle jag åtminstone kunna titta nedåt (inte på mina survivor boots man måste ha på sig vintertid för att vara beredd på en iskall perrong någonstans i småland) nej utan vrida blicken 10 minuter åt höger för att se en grön Rolex väska som skulle göra dagen, oavsett dag, tidslag eller temperatur!

Tack för roligt initiativ @Nymans Ur 1851

Högt upp på min lista är Explorer II 216570- 77210 White så himla vacker & elegant.
Jag älskar klockor, ( Rolex topp Tre lätt)
den skulle passa perfekt för mig då jag njuter av klockor i alla dess vackra former.
Samt att när en portfölje är så här Vacker med en underbar grön kulör
Så kan jag inte annat än hoppas på en vinst.

Bilagor

• IMG_1158.PNG
    IMG_1158.PNG
    75 KB · Visningar: 11
En 214270 skulle jag bli glad över att hitta under granen. Anledningen till det är att det IMO är den ultimata Rolexen.
Den har historia, klass och är i tillägg till det en av de mest överkomliga modellerna.
Min motivering till att vinna portföljen är att jag då kan ge bort den som julklapp till en vän som behöver en portfölj men hittills ej själv lyckats lista ut att han faktiskt skulle behöva en dylik. Tjillevipp !

Den underskattade dressaren Cellini 50505.

Alla borde våga sticka ut. Alla borde äga en grön väska. Och jag borde vinna en grön portfölj för att så ett färgglatt, oliktänkande frö bland mina kollegors svarta konsult-ryggsäckar.

Hade jag fått välja fritt i dagsläget hade det blivit en 116719BLRO-78209. Vitguld flyger under radarn och klockan är en klassiker.

IMG_0868.JPG

Varför ska jag då vinna? I likhet med många andra här äger jag en Rolex (114300) så där har vi en början. Brände i veckorna hela min klockbudget på en ring till min blivande fru (hon svarade alltså ja när jag frågade ;) ), vi gifter oss om drygt ett år så det kommer inte bli något klockrelaterat förens det är över och betalt för. Går dessutom klädd i sjukhuskläder till vardags men tycker väskan skulle passa ypperligt till helgen då man får gå civilklädd och vill ta ikapp för all stil-missär vad scrubs innebär. Vore grymt kul att vinna! Kul att ni fixar med fina utlottningar!

Om jag fick välja fritt då står en Cellini 50525 högst på listan, underbart vacker och ovanlig.
IMG_6526.JPG

Varför jag?
För att ge den till min fru som har börjat ett nytt jobb och klättrar rekordfort i organisationen. Och för att hon förstår mitt klocknörderi och låter mig hållas...

IMG_5080.PNG
116618LN står högst på min önskelista, ska till Shanghai i januari, och om allt vill sig väl så kanske möjligheten blir att en 116618LN blir min under 2017. Men måste ju självklart ha en grön portfölj med mig till Shanghai.:):rolex:

Senast ändrad:
Tack för trevligt initiativ!

Jag vill ha en dressare och helst skall den gå i brunt. Har sett en bruntavlad DayDate som är fin, men tycker att denna nya Cellinin är ett designmässigt lyckokast, så den är en riktig drömklocka.

Portföljen kan lätt bäras av unga hustrun och jag kan vara generös och låna ut den, eller troligare - kommer att ge den till henne - och hon skulle älska den!

Rolex-Cellini-Dual-Time-Brown-Dial-everose-gold-2016-4.jpg

En vit Explorer II. Jag har hittills kört med svarta/mörka urtavlor, och skulle gärna testa att köra lite med vitt. 24-timmarsvisaren kan vara en nyttig komplikation – speciellt om man har en tendens att vända på dygnet, kör med gardiner/persienner neddragna och därför inte alltid har så stor koll på om det är natt eller dag...

Det fattas egentligen bara Orient-logga och power reserve-mätare så skulle man nästan kunna OWG:a med klockeländet:)

Jag behöver en portfölj därför att jag nyligen avancerat till statlig tjänst, och därmed behöver kunna tjäna det svenska folket på ett representativt sätt. Jag har haft allehanda provisoriska lösningar när det gäller väskor – alltfrån ICA-kassar till något jag köpt på Åhléns. Men som sagt, något mer exklusivt borde man definitivt ha som statstjänsteman.

Tillbaka
Topp