• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vinn en julklapp från Rolex!

Hej!

Jag önskar mig en 114060 Submariner för att jag tycker den ser helrätt ut. Har en bekant som rattar en, efter att ha prövat den några gånger så har jag insett att det är den jag vill skaffa mig i framtiden.

Ang. Portföljen så skulle jag vilja vinna den för att jag inte äger någon portfölj i dagsläget. Jag har ett arbete som kommer kräva en hel del pappersbärande och liknande strax efter årsskiftet. Det skulle vara ypperligt bra timing att skaffa mig en praktiskt, schysst och fin väska kring jul som kommer komma till användning.

Tack! :)

En day-date cherry på vänsterhanden och en grön portfölj i högerhanden. Sedan kan man ge sig ut på gatorna utan oro att bli nedtrampad i julruschen.
Rolex

Ska%CC%88rmavbild+2012-11-11+kl.+23.03.57.png

En 214270 är på väg in, på riktigt. Ska bara ha tid att ta mig till affären... I framtiden står en sub eller kanske GMT i en ädel metall på önskelistan, tycker det finns några snygga varianter.

Väskan ser rätt klen ut. Min portfölj behöver rymma en hel del mer än papper och dator. Men å andra sidan har jag ingen bandyportfölj. Så om jag vinner portföljen lovar jag börja gå på bandy!

Jag gillar de lite udda men behärskade fåglarna. 1655 är en graal, och av de moderna är det den utgångna svarta milgauss 116400. Från dagens kollektion lockar 217240 allra mest. Riktigt bra tillfixad 2016.
Väskan ligger helt i linje med mina högljudda viskningar. Folk som vet - vet. Folk som inte vet får det inte slängt i ansiktet.
God Jul!

En 116718LN lätt! Tycker den är fantastisk på alla sätt och vis! Får gärna ligga en i julstrumpan.
Men det kommer det inte göra så då skulle jag kunna få läska mig runt med en lika snygg väska istället! Den skulle vara fantastisk att få bära till jobbet varje dag :)

Ingen fan av moderna klockor då dom flesta är för stora och klumpiga för min smak men en Oyster Perpetual 36mm är en liten drömklocka för mig.
Skulle vara skönt att skrota den nuvarande polska attachéväskan (bärkasse) och gå omkring med något mer ståndsmässigt.

Enkelt. Jag önskar mig en grön daydate, till att börja med för jag gillar klockor man kan byta band och tavlor på. Som inbiten paneristi gillar jag att byta band. Jag gillar grönt.Väskan passar bäst som straps på Panerai-klockor. Jag skulle skära sönder väskan och göra straps av den. Eftersom väskan har Rolex-DNA skulle dessa straps passar speciellt bra till patienter i det mest beroendeframkallande segmentet, både Rolex och Panerai.
images.jpeg

IMG_6556.JPG

Jag önskar mig en 118138 i julklapp. Just nu känner jag att det är en dressare och guld som saknas i lådan. Självklart en härlig grön tavla :cool:

Jag borde vinna den snygga väskan eftersom att min portfölj precis har spruckit i sömmen och jag tyvärr inte har råd/kan prioritera en ny just nu då jag gått och köpt min första lya. Börjar även att tröttna lite på den slitna plastpåsen från ICA som just nu används flitigt.

Och vad hade passat bättre än en väska som matchar nästa klocka och som är sjuuukt snygg? ;)
IMG_2603.JPG

1. Gillat.
2. Yachtmaster 116622 med nya grå tavlan och turkosa visare. Fantastisk färgkombo i verkligheten, sticker ut. Den mest underskattade stålmodellen.
3. För att jag kommer att använda väskan på riktigt, och inte lägga upp den på k&s inom två dagar som alla andra som svarat skulle gjort. ;)

IMG_2864.JPG

Rolex 116655 är bland det läckraste som finns med sin sköna everose-ton och sitt nytänk gällande oysterflex!

Jag behöver vinna väskan för att ge till min 4-åring i julklapp. Han behöver givetvis frakta alla sina småbilar med stil vid alla övernattningar han gör hos mormor/morfar och farmor/farfar. Denna väska skall likt charmen hos en vintage-Rolex finnas kvar i hans ägo när han blir stor och utbildat sig, den kommer då inte bara ha en skön slitning utan dessutom en kul historia.

GOD JUL!

Efter mycket velande mellan 116506, 116719BLRO valde jag till slut denna.
IMG_0018.JPG

326139, varför då en Sky-Dweller? Det är Rolex mest komplexa urverk och jag tycker komplikationerna presenteras på ett innovativt sätt, likaså glasringens funktion vid justering av dessa känns nytänkande. Klockan har en trevlig storlek och den supersnygga kombon vitguld, läder och svart tavla gör att den flyger lågt för att vara en Rolle i ädelmetall.

Den läckra portföljen skulle användas dagligen, problemet blir nog bara att samsas om den i familjen då vi är flera som gillar Rolex!
Oavsett vem som bär den så skulle den få se sig om en hel del :)

Skulle vid ett helt fritt ur katalogen välja en
Rolex GMT-Master II
116710BLNR-7820
116710blnr-7820.jpg

För att den är himla läcker med sin diskreta och sobra framtoning men ändock en spännande tvist med sitt sina blåa stänk.

Får man krångla lite så skulle jag nog gå på en Datejust med lite justeringar.... Nämligen super jubiiee samt byte till Tuxedo dial, Kan dock inte bestämma mig om vilken bezel man vill ha så når aldrig ett köp. utöver detta problem måste det ju vara en av de läckraste kombos man kan åstadkomma. I att få en spännande klocka men ändå så klassisk. Enligt vad jag förstått är det möjligt att bygga ihop men säljs ej längre komplett direkt.

Varför jag önskar väskan. Helt sonika för att jag i nuläget har en 10år gammal väska sedan studietiden och med en Rolex väska faller ju en utökning ifrån Omega väl till hands. =)

@Nymans Ur 1851 trevligt att ni bidrar till jultrevligheterna.
Om jag fick önska fritt så hade jag tagit en 116600, den är helt enkelt den ultimata dykaren, sen är man klar i den kategorin.
Portföljen hade hade suttit som en smäck när jag nästa år ska upp till Stockholm på en massa möten, då behöver man se lite anständig ut, och om jag vinner den så ger jag bort min nuvarande ryggsäck. :)

Den nya Rolex Explorer ser väldigt fin ut, så den är högst upp min lista ur Rolex nuvarande sortiment.

Rolex-Explorer-2016-214270-7.jpg

Har letat efter en ny väska för min MacBook och den ser ut vara perfekt i storlek. Gillar färgen och speciellt lädret också, det åldras alltid så snyggt.

116710BLNR för mig också!

Lagom till vintern så behöver jag förstås en bra bandyportfölj till extratumvantarna och kaffekasken. Med blåsvart Sirius-klocka och matchande portfölj så vore man ju kung på läktaren!

IMG_0613.JPG

Rolex Daytona 116500LN en klocka i perfektion, gillar verkligen hur klockan är diskret med sina två (tre) färgen men samtidigt har enorm attityd!

Då jag nyligen börjat studera och knappast kommer ha råd att införskaffa en ny Daytona på minst ett par år och likaså inte har råd att köpa nya finväskor på daglig basis så hade det varit utmärkt att kunna förvara skoldator och matlådan i en väska med likheter med de fina klockorna som Rolex gör. Plus så börjar min nuvarande datorväska tappa i mode ;)

Det är svårt att bara välja en klocka i Rolex digra utbud men en trevlig Day-Date 36mm i vitt guld eller platina eller en 116719BLRO skulle jag inte tacka nej till.
En god motivering till varför jag behöver vinna portföljen är för att slippa bli förlöjligad av mina kollegor då jag för närvarandet forslar mina matlådor till jobbet i en plastpåse varje dag. :bag: Om jag en dag dyker upp med en Rolex-portfölj kan jag lova att de skulle bli gröna av avund. :D

Om jag ur Rolex sortiment fick välja fritt
så skulle jag inte ta något från dess mitt.
Jag skulle ta den mest eftersökta modellen
ni vet den som Newman bar innan han klev av karusellen.
Även fast jag aldrig fick hans autograf
så vill jag bära hans kronograf.
Den delas ut till vinnaren av Daytona femhundra
varför inte till mig kan man undra?
Men som vi vet finns det en väntelista
så det hjälper inte ens att öppna min skattkista.
Portföljen skulle jag använda som muta
för att förstaplatsen på listan åtnjuta.
Referensnummret är elva sextiofem noll noll
det vet alla vi som har lite koll.
Och endel av texten är röd
fan, väntan på en kommer att bli min död.
Den har även en logga som ser ut som en krona
och ni vet att den heter Daytona!

IMG_0801.JPG

Det kan inte vara något annat än en 116719. GMT:n är så vacker och tidlös, en riktig "end-game" klocka som jag strävar efter.
IMG_1041.JPG

Jag behöver något att bära dator och böcker i när jag börjar studera nästa år. Då jag inte kommer ha råd med en snygg portfölj i en snäv studiebudget vore det en härlig julklapp.

Gillat och klart! :)

Hade det legat en Rolex Seadweller D-blue under granen istället för ett trepack kalsonger från Dressman så hade ju jag jublat åtminstone! :)

"Med en portfölj i färgen grön, så hade vardagen blivit skön, ty min ryggsäck av lågstadiemodell, är mot ögonen ej så snäll.

Tillsammans med min Explorer 2 så ska vi nog bra tillsammans må, och många snygga mil, skall avläggas i bästa Rolexstil. För det bästa både ovan och under vrist, kommer jag aldrig tycka bli trist.

Så bara så ni vet där på Nymans ur, så hoppas den här lille killen på storartad tur!"

:)

Senast ändrad:
Jag hade valt en 214270. Den passar mig och min nedtonade stil.:)
IMG_0052.PNG

Väskan hade varit en mycket välkommen ersättare för min trista och dessutom trasiga tygväska jag kånkar på dagligen till jobbet. Jag har ju även varit väldigt snäll hela året...:angel:

• Rolex på önskelistan: Rolex sub 114060 - för den är odödlig.
  • Efter att släpat lagboken i tygpåse till och från skolan i nästan 5 år så ska jag snart ta studenten och möjligheten att göra slag av drömmen om Rolex sub närmar sig med stormsteg. Men med underarmar som Karl-Alfred av allt bärande i tygpåsar inser jag att en väska är något mer brådskande än att byta ut seikoklockan(inget ont om seiko). Som student inställd på att arbeta på statlig myndighet men utan en tanke på konformitet skulle den härligt gröna väskan vara en förträfflig examenspresent och lysa upp det gråa myndighetssverige.

Senast ändrad:
Jag behöver ingen annan Rolex än den jag redan äger för mina ändamål!
216570 hänger med överallt. Även på jobbet ner i gruvan!
MEN! Vad jag behöver är en übercool lunchväska att ha matlådan i och som matchar varselbyxorna! En väska för upptäckaren!
APC_0089.jpg

Väldigt svårt då jag har velat mellan en Submariner Date 116613LB eller en Datejust 41 126333.. Valet faller nog ändå på Submarinern då jag är så himla svag för dykarklockor och tycker dom passar för nästan alla tillfällen. Submarinern hade varit en väldigt trevlig julklapp under granen i år.
116613lb-97203-blue.jpg

Gällande portföljen så tycker jag den passar mig utmärkt då jag jobbar på kontor och springer iväg dagligen på möten med olika säljare. Rolex har en väldigt passande färg dessutom då mitt företags logga är helt grön :)

Hoppas julandarna frälser mig i år och fantastiskt kul att @Nymans Ur 1851 kör en sån här tävling!

IMG_0757.jpg

Day-date 40 med denna tavla hade inte varit fel att ha som safe queen tills grabben är 20 år. Det skulle bli hans årsklocka.

Vinner jag blir det KS-auktion. Pengarna till BCF.

Om jag hade fått välja fritt hade jag valt en
Air-King 116900. Jag gillar charmen i klockan, svarta och vita färger med inslag av lite grönt. Den har en perfekt storlek på 40mm.
116900-71200-black.jpg

Jag hade velat vinna portföljen eftersom den är väldigt fräsig, dessutom hade den passat perfekt till mina nuvarande studier inom logistik och framtida arbetsliv.

Tillbaka
Topp