• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vinn en julklapp från Rolex!

116610LV Står på högst upp på min lista! Färgen på bezel och tavlan är helt under underbar :D

Väskan hade varit grym att vinna till jobbet och som sidobagage på alla tjänsteresor. Sen att färgen kommer passa riktigt grymt till min kommande 116610LV :D
God Jul KS och @Nymans Ur 1851!
image.jpeg

Jag vill ha en Datejust - blå tavla, flueted bazel på jubilee. Varför?
Jag har mina klockor på mig i mitt arbete. För mig är Rolex en klocka som med elegans passar även vardagens utmaningar - jag kan en tidig morgon förbereda dagens flygning över halva jordklotet samt med samma klocka senare äta på en bättre resturang i Singapore. Eller i de mindre glamorösa stunderna ta tempen på Gustav som tröttsamt nog har feber ännu en dag. Rolex fungerar till allt - det är det enligt min mening inte så många andra märken som lyckas med.

Varför då en Datejust? Jo - om jag någon gång vill variera mig och flyga ännu lite mer elegant så måste ju denna vara helt rätt. Dock fortfarande stål och den tradition som Rolex står för.

Slutligen - varför portföljen? Jag har aldrig haft någon men kan se en hel massa användningsområden. Har en Samsonite dataväska idag som gör jobbet men inte mer. Kan inte tänka mig något bättre sätt att kliva uppåt i portföljvärdekedjan än detta.

Senast ändrad:
116400-72400-white.jpg

Aldrig har jag ägt en Rolex
Vilket är konstig, då det på KS är codex
Allt från Air King till GMT, dock lite over-budget
En Milgauss 116400, lätt
Å andra sidan är jag ju student
Så en väska, jag gärna ta i present

Milgauss 116400-72400 är väldigt cool, sen sån hade man inte tackat nej till. Inte en elegant grön väska heller! God jul på er :)

Önskeklockan från Rolex är just nu 116500LN-78590-WHITE. Den har designen från de äldre daytonas som man suktar efter och troligen aldrig kommer att unna sig.

Portföljen skulle vara en välkommen färgklick i en annars tråkig branchklädsel.
Min svarta laptopväska skulle åka i bingen, med denna portfölj skulle jag bli kingen!
116500ln-78590-white.jpg

Av aktuellt utbud skulle det bli en 116655. Tycker modellen helt enkelt är galet vacker!

Portföljen borde jag vinna då det förmodligen är väldigt länge tills jag tar klivet att köpa en Rolex, men med portföljen så måste man ju spara till en matchande klocka illa kvickt! :)

m116622-0003.jpg

Den här Yacht Mastern gillar jag. Flera nyanser av grått, som bryts av av den härliga turkosa färgen.

Portföljen hade passat mig perfekt när jag går till jobbet som Försvarsmaktsanställd, gifter sig bra med den grönspräckliga uniformen.

Det ändras ju hela tiden... Finns så många snygga rollar... Men just nu (och ett tag tillbaka) har jag sneglat lite osunt mycket på 116515LN. Den är fantastiskt fin!
ladda ned.jpg

Bilden är jättestulen från rolex egen hemsida ;)
Väskan var ju sanslöst snyggt grön! Hade använt den i jobbet varje dag! Reklam för rolex/nymans hos mina kunder och jag får en fin väska. Win-win! :D

IMG_2702.PNG
En 214270 är klockan jag drömmer om! Visst att det finns betydligt dyrare klockor men tycker den är perfekt kombo mellan dress och sport!

Hade varit himla trevligt med en väska att väska att bära sina skolsaker i istället för ryggsäcken som jag har idag ;)

Bild stulen från nätet!!

En platinum daydate med isblå eller mörkgrön tavla
Den skulle passa mig utmärkt då vi har en grön logga på firman och ofta accentuerar detta med gröna detaljer
Med vänlig hälsning
Ola G

228238-83418-champagne.jpg

TONY.jpg

Denna står alltid högst på önskelistan, drömmen om att få rocka samma dinka som Tony Soprano är alltid nummer ett!
Portföljen skulle vara påfågelseffekten för att avsluta de riktigt stora affärerna och grönt är ju alltid färgen som signalerar framgång, Västerås SK och ingjuter ett lugn i sin omgivning.

Så snälla Tomten, ge mig en tidig julklapp!

En Yacht-Master 40 116655. Har inget "guld" i samligen och denna tycker jag är lagom diskret. Gällande portföljen hade det varit grymt snyggt och praktiskt att kunna bryta av alla svart & bruna portföljer som det dängs runt med när man är på möte. Tror nog den kunnat öppna för en del samtal.

116655-oysterflex-bracelet.jpg

IMG_3430.JPG
En 118206 med isblå tavla står högt, för att inte säga högst, på önskelistan.
En bild säger mer än tusen ord. Och när ni nu ser min nuvarande väska (ryggsäck) är det ju solklart varför jag behöver portföljen.

Jag gillar racing och snabba bilar. Rolex Daytona förknippas mycket med racingsporten, och burit av legender som t.ex Paul Newman och Jackie Stewart (Värt att nämna Steve McQueen också, fast ingen daytona hos honom). En 116506 Platina står högt på önskelistan.

IMG_2031.JPG

Portföljen kommer att vara mycket användsbart i mitt yrke som ingenjör dvs. med mycket resor. Rolex är något som jag är väldigt trogen mot, och burit märket sedan jag blivit klockintresserad för många år sedan, och med rätt portfölj skulle göra mig mycket gladare!

Mvh
Magnus

Jag står i kö på en Daytona 116500LN med vit tavla får den om ca 3 år :( Har aldrig varit på GTG har inte modet, men med den portföljen hade jag och mina klockor varit redo iaf! Så vinner jag lovar jag att dyka upp på nästa passande GTG propert bärandes med portföljen :)

Råkade se en Rolex 116618 med blå tavla på en kille i somras. Mannen var i folksamling men ändå poppade klockan ut som om den vore av guld. ;)
Jag misstänker att jag inte kommer få eller ta mig råd att köpa en Guld-sub. En väska från företaget vore en trevlig tröst!

116618lb-97208-blue.jpg

Det självklara valet blir en 118239. Målet är att uppgradera min 116234 en vacker dag :)

Varför jag bör vinna: Den 1 februari lämnar jag studentlivet och kliver in på jobbet som affärsjurist. Inte nog med att denna advokatbyrå ligger precis mitt emellan Sveriges två bästa AD, Krons och Nymans Ur, utan byråns färg är dessutom... GRÖN! :D Jag hoppas att jag ni ger mig möjligheten att göra succé på mitt nya jobb från dag ett med denna magiska portfölj!

Daydate.jpg

Högst upp på önskelistan står idag en Explorer 214270.

Rim i jul är självfallet kul. Men att rimma något seriöst känns på gränsen till kärlekslöst. Som en exponering kommer här min motivering:

Nåja över till att vara seriös, efter många års kämpande fick vi i våras en fantastisk dotter. Fokus idag är självklart helt på henne och av naturliga själv kommer det vara högst osannolikt att pappan (dvs jag) i familjen kommer få investera i en riktigt portfölj de närmsta 20-30åren, trots att det är något som är med dygnet runt.

Att vinna denna gröna skönhet, bära den med stolthet och låta den vara en del i mitt dagliga liv, att låta den åldras med värdighet i min ägo, det min julönskan äro.

Tack KS för ett fantastiskt forum och tack @Nymans Ur 1851 för ett trevligt julinitiativ!

En 116622 står högt på önskelistan! Blir antagligen nästa klocka :) Enligt mig en av de bästa klockorna utseendemässigt som Rolex kommit med på länge (även fast inte så många håller med kanske.. ;) )!
m116622-0003.jpg

Jag förtjänar en portfölj då jag förhoppningsvis byter tjänst snart och behöver en fräsch portfölj till det jobbet :) Så man slipper konka matlåda etc i en systemetkasse som inte känns så attraktivt :D

Ny guld-Daytonan med grön tavla tycker jag är sjukt läcker. Lätt favoriten just nu!

Rolex-Daytona-116508-yellow-gold-green-watch-18.jpg

Och min motivering? Ja, det måste jul bli ett julrim:

Efter år av slit, med billig skit
Känns en "Rolex" rätt, på flera sätt

Härligt grön och gjord av bästa skinn
Ger den julefrid åt såväl blick som sinn

Den blir en trogen vän, i flera år
Ja säkert längre än klockorna, som kommer och går

När den blivit ”vintage” och fått patina av dagligt levebröd
Kan den kanske säkra min pension, likt en ”Newman” eller dubbelröd

Man får dock se till att hålla den i opolerat skick och spara cert
Annars sjunker som bekant värdet tvärt

Nu hoppas jag på tur i denna tävling innan jul
För en ny portfölj under granen, det vore ju fantastiskt kul!

:):rolex::heart:

image.jpeg
116610LV är enligt mig den snyggaste rollen där ute, dock ligger den lite över min prisklass men man kan väl alltid ha önskemål...:)

Motivation för att vinna: Med denna fantastiska portfölj i handen hade jag både haft coolast klocka och portfölj på gymnasiet. Jag hade även äntligen kunnat byta ut min gamla Samsonite väska mot en fet grön Rolex portfölj.

Tjena

högst upp på listan star en Day Date 40 Everose Gold 60th Anniversary (228235)
2016-12-05 12-49-09.png

Jag bör ju vinna för att:

Som alla vet så är ju grönt grymt jäkla flott, men för att jag nu skall kunna köpa en Rolex så bör jag finna fett på en lott
Som alternativ kan jag en portfölj vinna som jag dessutom kan dela med min underbara kvinna
Henne kan jag med det gröna hypnotisera och så att hon låter mig med en Rolex köra :D

Senast ändrad:
116619 står på min lista.

Jag skulle behöva en portfölj så jag har någonstans att lägga ner klockan när jag går igenom säkerhetskontrollen.

116655 får gärna ligga under min gran då det troligtvis blir min nästa Rolex.
f76ba196ca24c036a307c4627f7b769b

Väskan skulle jag gärna vinna och ge till min flickvän som fyller år snart. Den skulle bli en grym kombo ihop med hennes DJ.

Om jag fick välja helt fritt skulle valet just idag falla på en Sky-Dweller 326939 i vittguld:
upload_2016-12-5_13-8-33.png

En sådan liten rackare flyger lätt under radarn, därför behöver jag en fantastisk portfölj som sticker ut lite grann! Skulle jag mot förmodan inte vinna portföljen får jag fortsätta bära alla viktiga dokument i en ICA-kasse för att spara alla slantar till en mer iögonfallande Sky-Dweller 326935 i roséguld ...

Ps. Portföljen är UR-LÄCKER! :)

Rolex 116610LV.
Funderar starkt på att sälja min ögonsten, 16713, I förmån för en.
IMG_4675.jpg

Portföljen vore perfekt eftersom jag reser mycket på jobb till vardags, nästan varje vecka.
Mycket bra att ha med sig på flyg och tåg.

Just nu är suget efter en Datejust 116234 stort! Räfflad ring och jubileé, oerhört snyggt!
116234.jpg

Portföljen skulle vara väldigt roligt att vinna då jag nyligen börjat studera och skulle behöva något att lägga böcker, block, dator, matlåda osv i när jag tar mig till skolan. När jag ska hem till hemstaden, över en helg eller jul till exemplet, skulle den också vara fantastisk då jag tyvärr behöver ta med mig studierna på "ledigheten".

Tillbaka
Topp