• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vinn en julklapp från Rolex!

116621-78801-brown[1].jpg

Här är den jag är mest sugen på just nu, 116621, jag som inte ens är särskilt förtjust i two-tone!
Väskan vill jag gärna ha så mina kvinnliga kollegor slutar reta mig för den "man-bag" jag har idag till och från jobbet...

116655
Har tappat helt intresset för Rolex utan det har blivit Panerai och IWC för alla slantar sedan ett par år tillbaka, och guld har jag inte varit intresserad av sen 5-6 år tillbaka pga en incident. Denna väska skulle få intresset tillbaka ;)

Rolex-Yacht-Master-11665-everose-cerachrom-watch-6.jpg

Day-Date 40 i Everose och randig tavla. För att DD är en ikonisk klocka och att Rolex Everose är en av de vackraste metallegeringar jag har sett. 40 mm är också en fin storlek för en dressklocka som inte är helt ren samtidigt som att urverket 3255 är fantastiskt med sin långa kraftreserv.
Rolex

Varför en väska till mig undrar ni? Dels för att jag brukar vara klädd i klassiska kläder med mycket läder och andra hållbara material och dels för att färgen är riktigt fin. Tycker om att ha en väska med mig för att få med alla konstiga prylar som en går runt med. Och vem vill inte glida in till jobbet med en Rolexväska?

upload_2016-12-5_15-55-18.png

Den nya Cellini Date vore ultimat som ombyte till min SD!

Väskan skulle passa perfekt till mig! Då jag varje dag konkar med allt från godispapper till viktiga avtal i en tråkig och livlös portfölj från Tiger.

En Rolex Day-Date 118135. Varför? För att den är svincool och alldagligt dressad.

118135-strap-chocolateindex.jpg

Motivering:
Olyckligt, men kanske lyckligt (?) gick axelremmen till min messengerbag sönder förrigår. Att nu, med lite tur, få glida in med min DD1803 och en väska från Rolex till jobbet kommer garanterat sätta ett leende på mina läppar inför julen.

Den rolexen som ligger högst på önskelistan just nu är 116500 vit. För att den är snygg, klassisk och funkar jämt.
IMG_4757.PNG

Väskan. För att en rolexväska inte kan vara fel och för att min jobbväska är svart, billig och tråkig.

Bilden skamlöst stulen från nätet.

Här är det 116618 som är favoriten, om man inte får välja vintage. (Mmmvintage...)

Och för mig skulle portföljen passa eftersom jag har idétorka till damen därhemma!

Jag hade valt Daytona 116500 med vit tavla. Väldigt klassisk, stilren och grymt snygg. En drömklocka, helt klart.

Motiveringsrim: En grön portfölj vore trevligt att ha. Märket med kronan är också det bästa, var det någon som sa. Att få slippa dras med sin trötta rygga skulle vara skönt och säkert göra grannarna trygga. En portfölj signalerar trots allt mer stil och klass, än en ryggsäck man ägt sedan nionde klass. Jag hoppas att tomten i år heter Nymans och att man i denna tävling har en god chans!

Det givna valet hade varit en 116234 i utförandet nedan. Att strössla ett sportur i gentlemannastorlek är så fel det kan bli. Kanske är det därför det blir så rätt.
IMG_0554.JPG

Portföljen har jag förtjänat genom att ha varit extra snäll i år. Förhoppningsvis imponeras jag av kvalitén till den grad att jag kan rättfärdiga ett köp av en blingad datejust.

Fick jag välja fritt bland Rolex sortiment skulle jag välja en Day-Date 118238. Älska den eller hata den, man måste ju ändå få säga att det är något speciellt med en guld-Rolex. Storleken på 36 mm är dessutom helt rätt för en klocka i den stilen och i det materialet.

118238-73208-champagneindex.jpg

Portföljen skulle användas för att leverera och presentera examensarbetet efter fem års utbildning, men den skulle säkerligen gör ett gott intryck på första arbetsintervjun också.

Får jag välja? Då tar jag den perfekta dressaren. Guld, vatttentät och dual time och dessutom dressare. Kan det bli bättre?
Screenshot_2016-12-05-18-25-40.png

Om jag inte får klockan, då kan jag nöja mig med väskan. Varför? Jag är som en tjej, älskar väskor :)

Får passa på och visa upp min sällsynta cellini.
20160226_090752.jpg

20160227_085547.jpg

Rolexväska, ett julrim.

Tomten han kommer och vad vore mer fett
än en julklapp från Nymans, anno artonfemtioett?
Men hur fångas den graalen endast en kommer nå,
så många är kallade, vilken väg skall man gå??

Med ett enkelt julrim och genom att fjäska;
jag gör allt för att få en egen rolexväska!
Ser mig spankulerandes på esplanaden,
med väskan i hand, en stolthet för hufvudstaden!

Springandes kommer folk för att på väskan få titta,
men det kan dom glömma och på fulbänken sitta!
Se här, en kille som tomten ville bejaka,
en sanning rätt i nyllet, ja de ska de få smaka!

Vad är det för Rolex som ligger hjärtat så nära?
En klassiker som sjungande änglar vill bära!
Den finns i boutique med namn Nymans Ur,
en oas att besöka, kamrat, eller hur?!

Etthundrasexton och sjuhundrarton,
gyllene tal som skulle gillas av Platon!
Tillsammans förbundna med L och ett N
ger det mig väskan och Rolexsanningen.

Bilagor

• IMG_0330.JPG
    IMG_0330.JPG
    47.5 KB · Visningar: 21
Senast ändrad:
Får man välja fritt..varför inte ta en fulsnygg klocka då. Vem behöver Bling Bling när man kan ha en Air-King :) Det är något speciellt med nya kingen, vet inte exakt vad...King är alltid King

Screenshot_20161205-185620-01.jpeg

Angående portföljen...det skulle vara sjukt roligt att ha en sån när man spatserar runt torget. Men nu när det nalkas mot jul och tomten säger att man ska vara snäll.
Om jag "vinner" portföljen kommer jag auktionera ut den här på KS. Intäkterna delas och går oavkortat till Barncancerfonden och Stadsmissionen. Vi här inne har det ganska bra, så varför inte skänka lite glädje till andra nu när det snart är jul.

Det finns två som är på topplistan, såklart DayDates.
Utan väskvinst:
Screenshot_20161204-201348.png

Vid väskvinst:
Screenshot_20161204-201530.png

Ni påstår att denna väska kan tillhöra både kille och tjej.
Jag säger vänligt men bestämt Nej.
Väskan bör innehålla dokument, läppstift och penna.
Ett matchande grönt Rolexur och jag är den rätta för denna.
:D

Självklart bör Jag vinna så alla klocksnackarna lätt känner igen mig på stan och kan stoppa mig för just lite klocksnack.

En Daytona av tidigare modell är favoriten, 116520! (Förutom min ögonsten 114060 förstås)

Eftersom man ser för taskig ut på alla sätt och vis så skulle en snygg väska iallafall vara något att vara stolt över.

image.jpeg

Helt klart en 116655!
Måste va den snyggaste klockan rolex gjort på länge. Väskan skulle passa perfekt att ha mina loggböcker och dykcertifikat i när man åker på jobb. Ser ut som det går alldeles utmärkt att ha den som handbagage!

IMG_0089.JPG

Det känns onekligen som att något fattas i denna bild, ett komplement i form av en matchande portfölj istället för min svarta i nylon hade varit helt fantastiskt.

Jag har precis skrivit under för ett nytt jobb, detta med start i Januari! Flyttar genom halva Sverige och tjejen flyttar efter, vad hade varit en bättre start på det nya året och nya livet (som sambo & med jobbet) än en lycka till väska i skönaste färgen? :pompus:

Sen kan man ju alltid drömma, men en 18238, 116655 eller en 116618LB hade varit drömmen!!

Tack för mig och god lycka till er samtliga, må bäste man vinna!

God jul!

Rolex

Jag är en en enkel man så behöver varken mer eller mindre än en Datejust 36 mm med jubilee-länk och blå tavla.

Jag behöver inte väskan mer än någon annan, men @Nymans Ur 1851 , detta är er enda chans få mig att överväga att köpa något annat än Panerai från er. Så vill ni ha chansen att sälja mig en Rolex - tjopptjopp, väskan tack :)

Hej Tomten, Jag lovar att jag har varit snäll i år. Min allra högsta önskan vore att hitta den nya daytonan 116500LN under granen när jag springer till granen på julafton. Älskar djupet som den keramiska bezelringen tillför och hur smidig den är på handleden.
Däremot är det långa väntetider och ingen billig klapp, och som student får man kanske hålla det som en våt dröm till framtiden istället.
Därför står det som nummer två på önskelistan en grön portfölj, jag har idag efter mycket slit fått köpt mig min första riktiga klocka. En hulk. Det var kärlek vid första ögonkastet och jag älskar den gröna färgen på min klocka, och vad vore då bättre än en matchande portfölj?
Så snälla tomten, låt min andra önskan gå i uppfyllelse och låt mig hitta en grön underbar portfölj under granen som matchar mitt armbandsur som handen i handsken. Det hade gjort min jul.

Lånad bild ifrån er hemsida:
116500ln-78590-black.jpg

En Daytona 116500 står högst på önskelistan. Inte för att den är svår att få tag på, utan för att nya designen är tilltalande - riktig "evergreen" klocka.
Varför ska jag just ha väskan? Ja, förmodligen förtjänar jag inte den på något sätt, men den skulle användas dagligen här i alla fall! :)

Högst på önskelistan står just nu en 116234 med blå urtavla. En otroligt fin klocka om ni frågar mig.

df348412d223376596a798e2bfbbf1c5.jpg

Vad gäller den vackra väskan så vill jag vinna den då jag i dagsläget inte äger en väska värd namnet i vilken jag stolt kan bära dator och annat krafs som hör en man till.

Finna några få modeller som jag skulle kunna tänka mig där Explorer II är en av dom. Alla dressare går bort :)

216570-77210-black.jpg

Väskan däremot var riktigt gräslig så den skulle direkt åkt ut på BCF-auktion utan att passera casa del ruskprick :D

Vill tillägga att jag körde en liten "turné" förra veckan i ett gäng klockbutiker och jag fick överlägset bäst bemötande hos er på @Nymans Ur 1851 , en riktigt trevlig dam som hjälpte mig och min bror :) Förstår att det självklart finns många faktorer som spelar in men skulle jag handla något nytt från AD så vet jag vart jag skall gå. Bra jobbat!

Fick jag välja fritt hade jag tagit en 116719 ädelmetall och pepsi, blir inte bättre än så. Diskret men ändå vet alla vi nördar vad det är för metall...
IMG_5119.PNG

Skulle jag välja fritt på en äldre modell hade jag tagit en Explorer II från 1977, 1655.
IMG_5120.PNG

Väskan är grym även om den är i Rolex racing green. Skulle passa perfekt som bandy portfölj till och från jobbet i kungliga huvudstaden.

Senast ändrad:
Jag har alltid haft ett sug efter en sub-date! Kanske någon gång i framtiden :) Det är ju trots allt Elvis i klockvärlden!!

IMG_5559.JPG

Nu är julen här och en sådan vacker grön väska du bär. Jag som ung och dum, med plånboken tunn. Det skulle vara ljuvligt att få bära dig, du fagra gröna guldiga och sköna. Men som jag tidigare nämnde, ung och dum kan inte skilja mellan portfölj och väska så dum.... Naturligtvis är det en portfölj! En sådan man bär pennor, papper och viktiga dokument nu i kalla advent!!

Själv släpar jag en trasig sak, en sådan där sliten brun raritet som knappast går hem ni vet. Vad är en bal på slottet, en exklusiv portfölj? När man kan äga den där bruna rariteten och vara ganska nerstämd och onöjd...

God jul KS och Nymans Ur! Hoppas ni alla får en underbar jul och god fortsättning!!

Tillbaka
Topp