• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vinn en julklapp från Rolex!

sharetracker

Cartier
Hej Nymans!

Om jag hade fått välja fritt från Rolexsortimentet hade jag valt en Yachmaster 116655. Dels för att den är estetiskt tilltalande och dels för att den är annorlunda sett till Rolex "ordinarie sortiment" med sin cerachrom bezel och sitt oysterflexband.
Skärmklipp.PNG


Och sist men inte minst, varför just jag bör vinna portföljen. Mitt bidrag blir mer av en beskrivning av mitt risktagande och ansträngning än en faktisk motivering, men jag hoppas det duger ändå (det är ju trots allt en limerick). Mycket nöje!

Det var en ung gosse från Kinna
En väska från Nymans ville finna
Att han på arbetstid
Med chefen brevid
Skrev en rimmande dikt för att vinna
 

Wilderwein

Breitling
Hej Nymans!
Vilket trevligt initiativ! Just nu står en Rolex "Hulk" Submariner Date 116610LV högst på listan. Kaxigare klocka får man leta efter.
116610lv-97200-green.jpg

Min motivering om varför just jag bör vinna denna supersnygga väska är:

Midvinterstilens look är svår
Herrmodet ändras och skiftar
Frusen jag till kontoret går
Missmod mitt sinne förgiftar
Portföljen svajar sliten och dan
Lädret liknar bacon från Scan
Väsk-fan borde gå i exilen
Endast Nymans håller stilen

Det stått där så sobert i hundrade år
Immunt emot trenders nycker
När helst jag utanför skyltfönstret står
En grymtning av fröjd jag uttrycker
Men ännu saknas en liten detalj
Som givit mig seger i modets batalj
Som frälst mig från stilbrott groteska
En underskönt grön Rolexväska

Ha en skön jul och ett gott nytt år!
 

Åskviggen

Panerai
IMG_0226.JPG
(Ej min bild)
Min absoluta favortimodell är Rolex Explorer 36mm. Just för att den är så otroligt mångsidig och med ett odödligt utförande. Motiveringen lyder att jag är i mina yngre dagar (19 år). Det finns ingen portfölj i mitt ägo i dagsläget och jag är verkligen inte den som skulle hålla tillbaka på användningen för att den är Rolexgrön, jag vill påstå motsatsen!
 

Luufy

Omega
2-Faktor
IMG_1433.PNG
Rolex 116619LB skulle ligga högst upp på min önskelista! Otroligt snygg klocka helt enkelt!

Jag skulle vara otroligt taggad att få vakna upp en mörk och kall måndagmorgon med vetskapen om att jag fick kliva ut genom dörren med en sådan grön skönhet till datorväska!
 

Rille85

Breitling
Hej Nymans!

En vacker 116655 står allra högst upp på min digra önskelista till tomten! Men mest nära till hands är nog inskaffandet av en 116600 som den perfekta allroundklockan enligt undertecknad!

Min motivering kommer såhär i juletider givetvis på rim:

Ett bemötande i dur
Det får man alltid på Nymans ur
Vissa kallar det för att fjäska
Men jag vill ju så gärna ha denna väska

Trevlig helg på er allesammans!
 

oskarponken

Panerai
Hej Nymans, en 116200 på jubilee med mörk eller blå tavla hade varit mitt val, en klassiker i modern tappning som är dressad och sportig på samma gång.

Väskan hade suttit fint så slipper min fru skämmas för att jag alltid kör småsaker i en Ica kasse :)

/Oskar
 

Stensjö

Breitling
"Nyfrälst" i klockvärlden och har fastnat för 116610 "Hulk", står högt upp på önskelistan inför julen... Finns ingen portfölj som passar så bra till den klockan som denna gröna, hade varit oerhört kul att få chansen att äga dessa två objekt ;)
 

watchdreamer

Panerai
I Rolex nuvarande utbud måste jag slå ett varmt slag för 116610LV, de gröna nyanserna skiftar i en mängd olika färger beroende på ljus och vinklar
IMG_5749.PNG


God jul min sköna gröna...
Detta är ett paket till dig min raring
Med denna blir vi ett, på ett helt magiskt och underbart sätt

Med önskan om en riktigt God jul @Nymans Ur 1851 :)
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
IMG_5921.PNG
En Rolex Pearlmaster 39 (86348GNDPM) med olivgrön tavla skulle inte smaka beskt om man fann under granen. Tavla och kransen är ju magi ihop!

Väskan bör nog tillfalla mig så jag kan sprida lite glädje på jobbet, en grön fin väska att ha datorn i bland 1000 konsulters och IT nördars tråkiga svarta nylonväskor med axelband!
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Jag tycker att 40mms DDn är en av de bästa moderna uppdateringarna av en riktig klassiker. Arvet är så tydligt och respektfullt men med en tydlig modern touch. Lite som en modern Porsche 911. Så det hade blivit mitt val. Tror jag...

Varför jag skulle få en väska? Därför att att jag inte kommer få någon klockrelaterad klapp under granen. Det hade jag tänkt råda bot på själv idag - så jag spenderade 25 mil på en buss till STHLM för att bland annat besöka er på Nymans.

Men naturligtvis så blev sambon åksjuk så istället spenderar jag tiden på ett sunkigt hotellrum i Alvik med det här:

IMG_0760.JPG


Väska som tröst med andra ord.
 

Gräsanden

Cartier
2-Faktor
Lite väl sent ute men!

Om jag fick välja valfri Rolex modell hade det fått bli en nyare Daydate i gulguld med mörk tavla.:)

Varför jag vill vinna portföljen är pga den enkla anledning att jag ej äger en portfölj i nuläget. Och då skulle det inte vara dumt att vinna denna vackra skapelse!:)
 
Är inget Rolex-freak, åtminstone inte klockorna med cyklopögat över datumet, däremot en Cellini som visades i början av tråden - den var fin, den får min röst.

Har även ett grönt band till min 50-åriga...Omega, så en grön portfölj kanske skulle matcha.
Min hatt i ringen.

En grön portfölj från Rolex
är en ganska "fjollig" grej
skall nog bara bäras
av en kvinna eller tjej.
 

Nymans Ur 1851

Företag
Forumsponsor
Pledge Member
Hej Nymans!

Om jag hade fått välja fritt från Rolexsortimentet hade jag valt en Yachmaster 116655. Dels för att den är estetiskt tilltalande och dels för att den är annorlunda sett till Rolex "ordinarie sortiment" med sin cerachrom bezel och sitt oysterflexband.
Skärmklipp.PNG


Och sist men inte minst, varför just jag bör vinna portföljen. Mitt bidrag blir mer av en beskrivning av mitt risktagande och ansträngning än en faktisk motivering, men jag hoppas det duger ändå (det är ju trots allt en limerick). Mycket nöje!

Det var en ung gosse från Kinna
En väska från Nymans ville finna
Att han på arbetstid
Med chefen brevid
Skrev en rimmande dikt för att vinna


Det är fantastisk kul att ni är så många som deltagit i tävlingen! Det var väldigt svårt att utse en vinnare, ni var många som valde många fina klockor ur dagens Rolex sortiment med en bra motivering, men vi har en vinnare...

GRATTIS Sharetracker!
Inboxa oss med dina kontaktuppgifter så ser vi till att du får hem din julklapp! :)

En riktigt god jul från oss till er alla!
 

sharetracker

Cartier
Det är fantastisk kul att ni är så många som deltagit i tävlingen! Det var väldigt svårt att utse en vinnare, ni var många som valde många fina klockor ur dagens Rolex sortiment med en bra motivering, men vi har en vinnare...

GRATTIS Sharetracker!
Inboxa oss med dina kontaktuppgifter så ser vi till att du får hem din julklapp! :)

En riktigt god jul från oss till er alla!

Men kära hjärtanes så roligt! :woot: Det kommer bli bästa julen på länge det här. Tusen tack till er på Nymans! Paketöppning kommer naturligtvis så fort presenten anlänt :)
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Det är fantastisk kul att ni är så många som deltagit i tävlingen! Det var väldigt svårt att utse en vinnare, ni var många som valde många fina klockor ur dagens Rolex sortiment med en bra motivering, men vi har en vinnare...

GRATTIS Sharetracker!
Inboxa oss med dina kontaktuppgifter så ser vi till att du får hem din julklapp! :)

En riktigt god jul från oss till er alla!

Det samma till er!
Tack för en rolig tävling och självklart grattis till vinnaren @sharetracker!
 
Topp