• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

Corgi

Rolex
2-Faktor
Den här blir kul att följa, tror ni den kan inbringa? Lite liten för högsta priserna kanske?
Väldigt trevlig imo. 🙂

Tror jag stirrat mig blind på den, men inte blivit helt klok. 😅 Glaset gör att en del vinklar ser helt knäppa ut. Men det kan man räkna bort. Återstår olika fet stil på siffrorna i sub dialsen, men det kan vara ett medvetet design-val.
Hur det nu än är så tror jag inte storleken påverkar priset särskilt negativt. Helt rätt för tiden.
 

Klockvmo

Cartier
2-Faktor
Tror jag stirrat mig blind på den, men inte blivit helt klok. 😅 Glaset gör att en del vinklar ser helt knäppa ut. Men det kan man räkna bort. Återstår olika fet stil på siffrorna i sub dialsen, men det kan vara ett medvetet design-val.
Hur det nu än är så tror jag inte storleken påverkar priset särskilt negativt. Helt rätt för tiden.
Ja, ser lite vajjsing ut men tror som du att glaset spökar! Hursomhelst, blir kul att se vad den går för 🙂
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Den här var ju lite kul, Fransk auktion, men svensk, gilt, NOS, men lite för liten för att vara vettig 28mm

1712254754835.png

1712254772544.png
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Den här var ju lite kul, Fransk auktion, men svensk, gilt, NOS, men lite för liten för att vara vettig 28mm

1712254754835.png

1712254772544.png
Hade en liknande herrmodell för några år sedan, 33mm ex krona
IMG_4533.jpeg

 

ajvar

Rolex
2-Faktor
Första gången man hittar en vitgulds constellation på auktion. Man vill tro att allt är legit med den men fel visarna, fel krona(?) och lite för bra ref stämpel ? Oavsett, bra adrenalin rush fick man iaf.

länk
s-l1600.jpg
 

Nissestr

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Första gången man hittar en vitgulds constellation på auktion. Man vill tro att allt är legit med den men fel visarna, fel krona(?) och lite för bra ref stämpel ? Oavsett, bra adrenalin rush fick man iaf.

länk
s-l1600.jpg
Rotorn är även bytt, men det har mindre betydelse. Vore kul att se undersidan av spännet och se ifall det också är 18k wg
 
Topp