• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

Per

Björklövens finest
2-Faktor
IMG_4316.PNG


Pre explorer! Något för dig @Per ?

https://www.the-saleroom.com/en-gb/...0098/lot-bf13301e-e285-4087-a9c9-a6fa011ab205
:)
 

deddas

Rolex
Dålig koll. Alltid svårt att avgöra värde när skicket är så där. För rätt köpare kostar den säkert en hel del och för andra betydligt mindre. Estimaten är ett skämt men jag har svårt att säga om den borde kosta 75 eller 150.
Bilderna känns ju som ett skämt...
Hur den länken hamnade på den klockan fattar jag inte heller!
Men jag tyckte den var sjukt charmig,
Cool tavla med skön gilt!
Tack för input :)
 

Stampen

Breitling
Vi har ju en del klockor på våra auktioner ibland. Dock vet jag inte om folk tycker det ser illa ut om jag sitter o klistrar länkar till dom titt som tätt. Vi kör ju alla våra auktioner på Tradera så folk har koll på dom ändå tänker jag?
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Vi har ju en del klockor på våra auktioner ibland. Dock vet jag inte om folk tycker det ser illa ut om jag sitter o klistrar länkar till dom titt som tätt. Vi kör ju alla våra auktioner på Tradera så folk har koll på dom ändå tänker jag?
Ja, om det är något som verkligen sticker ut kommer det vara någon som redan har koll på den och posta.
Tror tyvärr inte att det bemöts positivt om ni titt som tätt postar länkar till era egna auktioner.
Min åsikt iaf...
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Den där skulle jag kunna leva med! Någon som ser några uppenbara fel och har någon aning om rimligt pris inklusive frakt och import innan jag börjar googla? :)
Chapterringen ser lite bronsaktig ut, men är säkert bilden. Annars inget fel vad jag kan se.

Har snurrat runt en här på forumet utan korrekt länk och b&p för 4,5-5k :)
 

PR1973

Rolex
Pledge Member
Chapterringen ser lite bronsaktig ut, men är säkert bilden. Annars inget fel vad jag kan se.

Har snurrat runt en här på forumet utan korrekt länk och b&p för 4,5-5k :)

Det är min gamla som snurrat runt här (pictor har den nu) och som tyvärr har en skada på urtavlan (fukt kanske?). Originallänken är rätt trist så jag hade inte betalt något extra för den, men visst kan den väl lyfta priset något. Boxen är inte den typ av boxar som användes av Heuer i början av 80-talet men den kan mycket väl ha följt med klockan när den var ny ändå (handlaren tog väl vad han hade liggande). Skulle inte förvåna mig om den går för 6-7k.

Trevlig modell dock :)
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
https://www.ebay.com/itm/152405213632
Heuer dykare med generisk boett men med Box, papper och orginallänk (generisk)
$746... Spot on, @PR1973! En bit över det jag var villig att ge, dessutom kunde jag inte buda eftersom säljaren inte skickade till min adress. Det påtalades med röda bokstäver först när jag försökte lägga bud. Nu sitter jag på mobilen men kunde inte se något om det i annonsen? Fick dessutom en shipping quote på 242:-, så jag blev lite irriterad. Vet man det i förväg kan man ju alltid kontakta säljaren.
 

PR1973

Rolex
Pledge Member
$746... Spot on, @PR1973! En bit över det jag var villig att ge, dessutom kunde jag inte buda eftersom säljaren inte skickade till min adress. Det påtalades med röda bokstäver först när jag försökte lägga bud. Nu sitter jag på mobilen men kunde inte se något om det i annonsen? Fick dessutom en shipping quote på 242:-, så jag blev lite irriterad. Vet man det i förväg kan man ju alltid kontakta säljaren.
Tror den gick högt pga lådan, den är klart äldre än klockan och nog värd ungefär lika mkt. Hade samma problem med budgivningen men körde via en adress i USA (till en kompis) men snålade lite för mkt på slutet. Budgivningsproblemet är ebays eländig global shipping program som fått för sig att det är restriktioner på import av klockor till Sverige...
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Tror den gick högt pga lådan, den är klart äldre än klockan och nog värd ungefär lika mkt. Hade samma problem med budgivningen men körde via en adress i USA (till en kompis) men snålade lite för mkt på slutet. Budgivningsproblemet är ebays eländig global shipping program som fått för sig att det är restriktioner på import av klockor till Sverige...
Jag förstår. Det låter ju helt bananas, att det inte skulle gå att köpa klockor från USA på ebay från Sverige?
 

PR1973

Rolex
Pledge Member
Jag förstår. Det låter ju helt bananas, att det inte skulle gå att köpa klockor från USA på ebay från Sverige?
Jag vet, det är helt knäppt. Jag har haft otaliga samtal och mailväxlingar med supportpersonal men dom hävdar bestämt att det inte går att ändra. Har missat ett antal objekt på grund av det skitet.
 
Topp