• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

Tack för tipset! Har sett den modellen några gånger. Tror den kommer sticka upp till typ 7-8k…rimligen. Men man vet aldrig…det där är bra vintage, bra säljare också. :)

(man kanske hänger på en bit…)

Kändes som att den var i ett riktigt trevligt skick. Jag har noll koll på prisbilden så därav är det lika bra att du får greppa den om den ligger inom en rimlig prisbild. Känns som något smalt intresse kring vintage Glycine här i Sverige :(

Kändes som att den var i ett riktigt trevligt skick. Jag har noll koll på prisbilden så därav är det lika bra att du får greppa den om den ligger inom en rimlig prisbild. Känns som något smalt intresse kring vintage Glycine här i Sverige :(

Den kan landa vart som helst prismässigt. En vanlig SST ligger väl oftast mellan 7-10k beroende på skick (vad jag har sett). Upplever nog inte att denna är lika het om jag ska vara ärlig, givet att man inte är glycinesamlare och då kan man nog vara beredd att slanta upp eftersom den är ovanlig och i bra skick (poleringen ser korrekt ut också..som det verkar).

Tack för tipset! Har sett den modellen några gånger. Tror den kommer sticka upp till typ 7-8k…rimligen. Men man vet aldrig…det där är bra vintage, bra säljare också. :)

(man kanske hänger på en bit…)

Ping Donkii

Den stannade på €806 , satan så pricksäkert av mig. Hörde jag nån säga 'denke, du borde vara auktoriserad värderingsman på Glycine'

:D

• Like
Reactions: KMS
Ping Donkii

Den stannade på €806 , satan så pricksäkert av mig. Hörde jag nån säga 'denke, du borde vara auktoriserad värderingsman på Glycine'

:D

Visst såg jag det käre Watson. Jag råkade lägga ett bud också :p
Men det var jäkligt pricksäkert av dig det får jag ge dig :) Och nej, det är spökrösterna i ditt huvud som pratar

Sjukt cool 70-tal Certina DS3
10 timmar kvar och just nu är priset under 1000:-

Min budget är slut för tillfället, men någon här borde klippa! :)

ds3.jpg

Cool!

Tror många skulle vilja köra en sådan, men tillgången på Servicedelar och referenser avskräcker nog. Sedan är ju en Sub lite mer stryktålig ;)

Edit: Är det 20- tal?

Trams! Detta är ju ett krigarur och folk bär ju subarna som dressur från Patek... Tycker inte man kan skylla på servicedelar osv, hur trist är inte det. Man måste våga. Kanske borde se till och styra upp min gamla semi-hermetic Omega från 20-talet... Saknar nog bara spiralen.

Inte för att vara sådan, men ebay, Sydamerika och vintageklockor i samma sammanhang ska man vara jävligt skeptisk till...

Tillbaka
Topp