• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

Med lite kärlek så... Girard Perregaux med ett enligt säljaren Excelsior Park kaliber 04

3300:- en vecka kvar.

http://www.tradera.com/girard-perregaux-kronograf-auktion_1917_207074877?utm_nooverride=1

gp.jpg
186314092_48e501b8-47c3-4492-b072-8f064e2cfff9.jpg

Bumpar den här, 2h kvar och 3900:- är budet, riktigt cool kronograf! Någon som funderar på att hugga?

Tycker det var lite väl mycket pengar för det där exemplaret. Saknades ju en del grejer.

Kanske det, den gick ju inte snorbilligt (7100). vad var det som saknades? Dock är det ju en rätt stor kronograf (för att vara vintage) från en fin anrik gammal urtillverkare med ett riktigt högklassverk...

Kanske det, den gick ju inte snorbilligt (7100). vad var det som saknades? Dock är det ju en rätt stor kronograf (för att vara vintage) från en fin anrik gammal urtillverkare med ett riktigt högklassverk...
Högklassverk skulle jag nog inte kalla det, det är ett rätt ordinärt Excelsior Park-verk, men visst, det finns sämre. För det första saknas en service, där har du några tusingar till. Sen har du pushers och krona att hitta vilket inte är så lätt. Rätt risig urtavla dessutom.

Den ser polerad ut, bra att någon har ögonen öppna!

Hur är det med dessa klockor annars, är de någonting att ha? Tyckte priset såg rimligt ut, men jag är inte direkt insatt i Eternas prisnivåer :)

Grymma klockor som oftast (alltid?) har in-houseverk. Har dock aldrig ägt en kontiki, men tycker dem är snygga. Fast jag gillar nog modellen med tunnare bandhorn och eller med bezeln bättre. Ingen koll på prisnivåer.

Tillbaka
Topp