• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

Hej ni alla som kan allt om klockor!
Jag har en gammal Omega som skall säljas, men var finns den bästa siten för detta?
Sen har jag ett par gamla klockor som skulle behöva rengöras, har använt sprit, men det kanske finns bättre doningar?
Har sent insett att jag gillar klockor!

Hej ni alla som kan allt om klockor!
Jag har en gammal Omega som skall säljas, men var finns den bästa siten för detta?
Sen har jag ett par gamla klockor som skulle behöva rengöras, har använt sprit, men det kanske finns bättre doningar?
Har sent insett att jag gillar klockor!

Publicera gärna nån bild på klockan alt om du har ett referensnummer vi kan utgå från.
Är det en damklocka eller en herr? Damklockorna tenderar att betinga ett lägre värde än motsvarande herr..

Vh.
Daniel

En riktigt riktigt cool Squale! Marina Militare är en inskription gjord av Squale för MM. Oklart om denna vart "issued". Finns det papper på service så känns det som ett riktigt bra pris! Det finns andra med Marina Militare inskrivet men då utan den översta Squale loggan, då är inskriptionen gjord av MM (lite coolare kanske). Men den här är ändå toksalt!

http://www.ebay.co.uk/itm/231357353162?_trksid=p2055119.m1438.l2649&ssPageName=STRK:MEBIDX:IT

$_57.JPG

En riktigt riktigt cool Squale! Marina Militare är en inskription gjord av Squale för MM. Oklart om denna vart "issued". Finns det papper på service så känns det som ett riktigt bra pris! Det finns andra med Marina Militare inskrivet men då utan den översta Squale loggan, då är inskriptionen gjord av MM (lite coolare kanske). Men den här är ändå toksalt!

http://www.ebay.co.uk/itm/231357353162?_trksid=p2055119.m1438.l2649&ssPageName=STRK:MEBIDX:IT

$_57.JPG
Riktigt cool! Klipp till :)

Publicera gärna nån bild på klockan alt om du har ett referensnummer vi kan utgå från.
Är det en damklocka eller en herr? Damklockorna tenderar att betinga ett lägre värde än motsvarande herr..

Vh.
Daniel
Det är en Omega constellation automatic chronograf , herrur, guld på stål (tror jag det heter)tillverkad -67-71, cal.564. Jag har bilder i min riktiga dator, ska se vad jag kan hitta. Vi fick den i början på -70 talet och ska enligt utsago varit på rep. en gång. Den går perfekt!

Det är en Omega constellation automatic chronograf , herrur, guld på stål (tror jag det heter)tillverkad -67-71, cal.564. Jag har bilder i min riktiga dator, ska se vad jag kan hitta. Vi fick den i början på -70 talet och ska enligt utsago varit på rep. en gång. Den går perfekt!

Hmm, inte helt säker på att det är en chronograf då cal 564 inte är ett sådant verk.

Ser klockan ut såhär..
omega-constellation-564-.jpg

eller såhär..
omega564_3.jpg

eller kanske till och med såhär..
1.jpg

Jag tycker den är fin och stilig, gillar att ha den till kostym. Min flickvän använder den betydligt mer än mig. Med handen på hjärtat så är det en rätt tråkig modell, enligt mig finns det roligare val men om du gillar den så är det bara hugga. :)

Var väl kanske lite tråkigheten i den som jag gillade (även om jag försökte rättfärdiga det för mig genom att klassificera den som stilren). Dock införskaffade jag mig ju en Omega PO i fredags så ska nog vänta hur som helst. Uppskattar din feedback däremot!

Tillbaka
Topp