• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

Ni som är bra på att se om något är ommålat. Vad säger ni om den här? Om det är tänkt att vara ett typsnitt så är inte bokstäverna tillnärmelsevis lika varandra (”E”, ”R” osv) och jag reagerar på den så starkt vita färgen.

Ni som är bra på att se om något är ommålat. Vad säger ni om den här? Om det är tänkt att vara ett typsnitt så är inte bokstäverna tillnärmelsevis lika varandra (”E”, ”R” osv) och jag reagerar på den så starkt vita färgen.

Jag är nog inte den som är bäst på att avslöja ommålade tavlor, men jag reagerade också på den väldigt vita texten och hårkorset! Jag la den åt sidan av den anledningen, men nu när du påminner tycker jag mig ändå finna en hel del jämförelseobjekt på nätet som ser snarlika ut! Magkänslan säger mig ändå ommålad! Vad säger du @Aurum ?

Jag tror inte att den såg ut så där när den lämnade fabriken. Men ska inte påstå att jag är superpåläst på referensen. Patineringen känns inte helt homogen.

Edit: Referensen verkar onekligen se ut så där men jag är fortsatt smått skeptisk. Lite förvånad när jag började kika runt. 😂

Senast ändrad:
Den ser faktiskt mer wonky ut än andra av samma ref, men det är en lite udda modell. Visst, man kan anmärka på detaljer på bokstäverna på de flesta men de första som dyker upp på Google är mer konsekventa. Gillar boetten och den svarta zontavlan, så det är lite synd att den ger dessa vibbar.

Här är ett par bilder jag hittade på min gamla jag sålde 2015 om du vill jämföra.

IMG_9751.jpeg
IMG_9750.jpeg

Tillbaka
Topp