Tror du kan glömma den där Daytonan
jakob.dala
En riktig sopa man har att göra med kan jag meddela.
Mejlkonversation hittills.
Jag har köpt och sålt flertalet klockor de senaste åren, så att försöka lära mig hur det fungerar har du inget för.
Antingen har du klockan och har ingenting att dölja och vi kan göra upp affären redan idag eller så har du ingen klocka och du har försökt blåsa mig.
Jag gissar på det sistnämnda då du fram tills nu bara pratat om förskottsbetalning och inte haft för avsikt att på något sätt bevisa för mig att du äger den klocka du precis sålt.
Du får pengarna när jag har klockan, precis som en affär ska ske. Betalar du en bil i förskott till en okänd person och hoppas på att du får hämta den några dagar senare? Skulle inte tro det.
Så hur vill du ha det?
//Daniel
-------- Originalmeddelande --------
26 dec 2014 kl. 00:49 skrev amandasaliba :
Ja ok. Får bli!
Ska sova nu. Återstår till imorn.
Men du nämner äkheten. Alla som vet så pass mycket om dessa exlusivs klockor vet att återförsäljare såsom Christies och Sotheby's delvis, t.o.m intygat att Rolex, Patek m.m. är äkta trots att dem inte har varit det.
Men jag förstår att Ni vill ha kvitto, absolut.
Sen förstår jag inte varför ni inte kontaktar mig innan.
Står klart och tydligt att det skall ske via PayPal. Och sedan upphämtning om så önskas.
Mvh
Från: Daniel
Datum:
Till: amandasaliba
Rubrik: Re: Grattis!
Just nu befinner jag mig två timmar från sthlm.
26 dec 2014 kl. 00:28 skrev amandasaliba :
Ja absolut. Jag förstår.
Det är därför jag föredrar köparskydd, dvs paypal för att undvika tvister. Men det finns andra som faktsikt skulle göra det jag föredrar, dvs överförning + frakta.
Därför borde Ni ha kontaktat mig innan avslutad auktion.
Får man fråga, befinner ni Er i sthlm?
Datum:
Till: amandasaliba
Hej,
Det står att upphämtning går bra, är det bara hos dig det går bra?
Förstår inte varför det skulle vara ett problem att affären görs upp hos en återförsäljare. Det gör hela affären säkrare för både dig och mig.
Jag får ett kvitto på att klockan är äkta. Men jag kan överföra via PayPal på plats hos Rob Engström om det skulle vara bättre för dig? Jag vill bara vara säker på att det jag köper är äkta vara och i ett godtagbart skick.
Jag kan vara på plats imorgon för att göra affär.
Vh.
Daniel
26 dec 2014 kl. 00:04 skrev amandasaliba :
Stämmer bra. Jag har gjort det tidigare. Men nej, tyvärr. Då skulle Ni ha kontaktat mig tidigare. Innan avslutad auktion dvs. Eftersom det fanns de personer som faktiskt skulle överföra via PayPal osv.
Men är följande en möjlighet;
Överför via PayPal och få klockan, boxen m.m. hos Engström?
Är det kanske att Ni vill kolla upp äktheten osv?
Mvh
Datum:
Till: amanda saliba
Hej,
Jag kan betala kontant på plats.
Önskar att affären görs upp hos Rob Engström som är återförsäljare och serviceverkstad för Rolex, är det möjligt?
Vh.
Daniel
26 dec 2014 kl. 00:43 skrev amanda saliba :
Hejsan,
Stort grattis och tack för en affär!
Du vann budet -Rolex Submariner och vill gärna veta hur
Ni betalar, PayPal eventuellt banköverförning?
Allt gott!