• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vintage Doxa

Har missat att posta här!
Har tagit hand om mammas gamla Doxa, ”565” Borgel boett i den mindre varianten på 28mm
IMG_2055.jpeg

Edit: stavning (Birger boett😅)
Grymt bra!

Köpte en på chans idag för kaffepengar, tyckte boetten var lik 565. Antar att detta inte är en borgel boett? Några på nätet ligger utannonserade som att de är 565, antar för att dom är lika? Fick bild på baklocket efter köpet.

Bilagor

• IMG_7670.png
    IMG_7670.png
    952.2 KB · Visningar: 6
Köpte en på chans idag för kaffepengar, tyckte boetten var lik 565. Antar att detta inte är en borgel boett? Några på nätet ligger utannonserade som att de är 565, antar för att dom är lika? Fick bild på baklocket efter köpet.
Det finns väldigt många trevliga Doxa som inte är i Borgel 565-boetter! Det där är en sådan. Borgel-boetterna har tiokantiga backlock utan hack. Det finns en del väldigt snarlika som har tolvkantiga lock för att göra det ännu mer förvirrande! Hur ser framsidan ut?

Det finns väldigt många trevliga Doxa som inte är i Borgel 565-boetter! Det där är en sådan. Borgel-boetterna har tiokantiga backlock utan hack. Det finns en del väldigt snarlika som har tolvkantiga lock för att göra det ännu mer förvirrande! Hur ser framsidan ut?
Väldigt tråkig framsida men den kom i ett köp med flera andra som är roligare🤠
Läste igår att de ska bara finnas ca 100st doxa med de riktiga 565 boetten och ca 6-7st movado. Patek hade tydligen bett borgel att ej leverade den boetten till fler.

Bilagor

• IMG_7665.png
    IMG_7665.png
    726.1 KB · Visningar: 4
Väldigt tråkig framsida men den kom i ett köp med flera andra som är roligare🤠
Läste igår att de ska bara finnas ca 100st doxa med de riktiga 565 boetten och ca 6-7st movado. Patek hade tydligen bett borgel att ej leverade den boetten till fler.
Jag kan uppskatta en rätt härjad tavla! Det finns en viss mytbildning kring 565, men 35mm 565 Doxa är nog ganska ovanliga. Dock tror jag det tillverkats fler än 100. Jag har en och har ägt två till. @Kristoffintosh har precis fått hem en svart också! En 565 Movado har jag bara sett på bild, så de är helt klart mer ovanliga! Jag och damen har en varsin 565:a på oss idag! 35 och 24mm.
IMG_9767.jpeg

Jag har faktiskt en sån också. Otroligt trevlig boett på dem också. Ser dealers sälja dem som ”565 like case” 😂. Kan bjussa på jämförelsebilder (ursäkta kasst ljus). 🕯️

IMG_2620.jpeg

IMG_2621.jpeg

Tillbaka
Topp