• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage eller nyare GMT?

Ryttaren

Rolex
Kul med så mycket synpunkter, tackar! Nu tillhör ju jag den lilla skaran som verkligen gillar Coke inlägget och efter Denke s recension av 16760 så har jag svårt att släppa Feta damen :) Speciellt på Jubilee.

Men en 1675 med blek pepsi som inte har våldtagna luggar är ju mumma också. :rolleyes:
 

Johan M

Cartier
1675 eller 16750 med målade index (finns det med plexi?) är de med störst charm. De utan målade index och med rolexrolexrolex på innerringen ser så livlösa ut. De och de flesta andra moderna rolexmodeller.

Jag gillar Davids restaurering av sin GMT även om det blev en tavla utan tritiumindex.
 

Rico

Cartier
2-Faktor
16750 med matt tavla: Vintage med ok vattenskydd. Plexi tycker jag är en fördel, då är det både lätt ich billigt att åtgärda repor.
 

jabla

Sarlacc
Röstar på en 167XX med extra allt. :)

GMT_all_in.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
En riktig djungel. För att släppa få modeller så finns det sjukt många olika modeller. :)
 

Tommytvigg

Cartier
Känslan med en 1675 på armen är riktigt riktigt fin. Leta upp en fin sådan och du kommer inte ångra dej. En av dom vackraste klockorna.
Bjuder på en bild av min.

image-2.jpg
 
Topp