• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage i Berlin

daviid

Omega
Hej alla! Jag ska till Berlin över helgen, och är just bu ganska fast i vintageträsket, och kanske främst gamla militära klockor. Eftersom Berlin minst sagt har varit en militär knutpunkt undrar jag om någon vet någon butik, eller kanske rent av något område med butiker man kan lita på? Finns ju mängder med marknader där det säljs militaria, och säkert klockor, men känner inte att jag är så kunnig att jag kan skilja äkta från kopia. Tacksam för lite hjälp på vägen!
 

daviid

Omega
Nej, hittade inget seriöst. Ganska många "pantbanker" osv med ganska bra priser, men kändes inte seriöst tyvärr.
 

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
Är i Berlin nu med ungarna. Tänkte spatsera runt i -2 grader/barnvagn imorgon och försöka hitta något kul. Brr...

Tar gärna tips på loppmarknad! :)
 

WatchIT

Panerai
Är i Berlin nu med ungarna. Tänkte spatsera runt i -2 grader/barnvagn imorgon och försöka hitta något kul. Brr...

Tar gärna tips på loppmarknad! :)
https://www.berlin.de/en/shopping/m...13-2983302-flea-market-at-arkonaplatz.en.html

Hittade denna bland annat. Väldigt trevlig marknad!
B5162CC4-AF77-4C3A-9945-4BD13EDA9ECE.jpeg
 
Topp