• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage i Warszawa?

Zlabbe

Omega
2-Faktor
God dag!

Jag besöker Warszawa väldigt frekvent, och har insett att det finns en hel del småbutiker och marknader som säljer diverse gamla ur (och en hel del annat gammalt).
Någon här som har varit på något kul ställe i staden där man kan hitta fina gamla ur?

Jag kommer försöka besöka ett par ställen om ett par veckor när jag är tillbaks där. Så om nån har tips, så tar jag gärna emot dem! I annat fall så kanske jag återkommer med tips här om jag har hittat något ställe.
 

marconimotet

Vacheron
2-Faktor
Zlabbe, hur vart det, hittade du någon kul butik som säljer vintage? Ska själv till Warszawa inom kort. Vore skoj att klämma på lite vintage. Någon med tips? :)
 

Zlabbe

Omega
2-Faktor
Zlabbe, hur vart det, hittade du någon kul butik som säljer vintage? Ska själv till Warszawa inom kort. Vore skoj att klämma på lite vintage. Någon med tips? :)
God kväll!
Det närmsta jag kom var någon enstaka butik som hade skyltfönstret fullt med gamla IWC, omegor osv, det jag förväntade mig att hitta. Butiken var stängd när jag passerade men jag är där om en vecka igen. Ska se om de har öppet då! Kommer åtminstone ta några bilder i skyltfönstret och skriva ner adressen.

Förhoppningsvis så kommer jag kunna få med mig en person som guide på diverse loppisar och secondhandbutiker.

Återkommer nog i slutet av nästa vecka!
 

marconimotet

Vacheron
2-Faktor
God kväll!
Det närmsta jag kom var någon enstaka butik som hade skyltfönstret fullt med gamla IWC, omegor osv, det jag förväntade mig att hitta. Butiken var stängd när jag passerade men jag är där om en vecka igen. Ska se om de har öppet då! Kommer åtminstone ta några bilder i skyltfönstret och skriva ner adressen.

Förhoppningsvis så kommer jag kunna få med mig en person som guide på diverse loppisar och secondhandbutiker.

Återkommer nog i slutet av nästa vecka!
Klockrent! :)
 

marconimotet

Vacheron
2-Faktor
God kväll!
Det närmsta jag kom var någon enstaka butik som hade skyltfönstret fullt med gamla IWC, omegor osv, det jag förväntade mig att hitta. Butiken var stängd när jag passerade men jag är där om en vecka igen. Ska se om de har öppet då! Kommer åtminstone ta några bilder i skyltfönstret och skriva ner adressen.

Förhoppningsvis så kommer jag kunna få med mig en person som guide på diverse loppisar och secondhandbutiker.

Återkommer nog i slutet av nästa vecka!
Hur gick det för dig? :)
 

Zlabbe

Omega
2-Faktor
Hur gick det för dig? :)
Tjena!

Sen återmatning på denna, sorry! Har varit på tok för upptagen med annat för att ha haft tid att logga in här!

Nja, den butiken var stängd likförbannat. Men av priserna jag skymtade så var de inte värst prisvärda. Detta verkade gälla generellt även för nya klockor. Det mesta jag hittade kunde jag hitta billigare här hemma... Förbannade svaga krona! :)
 

Salesmayne

Panerai
Dels kan du ju söka på Google så får du fram några som har lite vintage men vill du kolla in nya pjäser så gäller W. Kruk Jubiler som har minst två butiker i staden, en i köpcentret zlote tarasy (ligger bredvid Warszawa centralna) på andra våningen. Där finner du Tudor, Longines mm, sedan finns det en klockbutik till i samma center som har Jaeger mm. Priserna är som förväntat inget vidare med vår svaga krona.

Annars ska du leta efter pantbanker, ”Lombard”, den som jag har noterat har det bästa och mest varierade utbudet ligger på slutet av gatan Łopuszańska som även inhyser LV mm. Det är precis på hörnet till Nowy Swiat. En och annan schysst pjäs men det är tyvärr billigare att köpa på Chrono24 just nu.

Juste du kan även ta spårvagnen till plac bankowy och kolla in W. Kruk finare butik med Rolex osv. Det är ju dock samma gapande hyllor som överallt just nu.

Lycka till
 

Zlabbe

Omega
2-Faktor
Dels kan du ju söka på Google så får du fram några som har lite vintage men vill du kolla in nya pjäser så gäller W. Kruk Jubiler som har minst två butiker i staden, en i köpcentret zlote tarasy (ligger bredvid Warszawa centralna) på andra våningen. Där finner du Tudor, Longines mm, sedan finns det en klockbutik till i samma center som har Jaeger mm. Priserna är som förväntat inget vidare med vår svaga krona.

Annars ska du leta efter pantbanker, ”Lombard”, den som jag har noterat har det bästa och mest varierade utbudet ligger på slutet av gatan Łopuszańska som även inhyser LV mm. Det är precis på hörnet till Nowy Swiat. En och annan schysst pjäs men det är tyvärr billigare att köpa på Chrono24 just nu.

Juste du kan även ta spårvagnen till plac bankowy och kolla in W. Kruk finare butik med Rolex osv. Det är ju dock samma gapande hyllor som överallt just nu.

Lycka till
Yes, alla de här butikerna du nämner har jag varit inne i... Tror jag... Den du nämner på Łopuszańska - är du säker på det gatunamnet? Jag vet nog vilken du menar när du säger "på hörnet till Nowy Swiat", men Nowy Swiat är långt ifrån Łopuszańska om jag inte tar fel? Typ nere vid palmen.
 

Salesmayne

Panerai
Yes, alla de här butikerna du nämner har jag varit inne i... Tror jag... Den du nämner på Łopuszańska - är du säker på det gatunamnet? Jag vet nog vilken du menar när du säger "på hörnet till Nowy Swiat", men Nowy Swiat är långt ifrån Łopuszańska om jag inte tar fel? Typ nere vid palmen.

Jag tror att Lopuszanska är gatan som inhyser lite restauranger mellan Smyk och Ailor bank så det var fel gatnamn. Men fortsätter 100m rakt fram efter Ailor bank/Smyk sen kommer den på vänster sida. Precis innan palmen. Det fanns en vintagehandlare på en bakgård i Nowy swiat för några år sen också men även där var priserna för höga tyckte jag och jag minns inte heller namnet på butiken.

Har du varit på Watchdoctor/Doctorwatch (minns ej) på Arkady? Han har lite vintage och rätt schysst pris på service.
 

Zlabbe

Omega
2-Faktor
Jag tror att Lopuszanska är gatan som inhyser lite restauranger mellan Smyk och Ailor bank så det var fel gatnamn. Men fortsätter 100m rakt fram efter Ailor bank/Smyk sen kommer den på vänster sida. Precis innan palmen. Det fanns en vintagehandlare på en bakgård i Nowy swiat för några år sen också men även där var priserna för höga tyckte jag och jag minns inte heller namnet på butiken.

Har du varit på Watchdoctor/Doctorwatch (minns ej) på Arkady? Han har lite vintage och rätt schysst pris på service.

Jag ska se om jag kan hitta vintagehandlaren vid Nowy Swiat nästa gång!

Det var något år sen jag var inne i Arkadia senast och jag vet nog vilken urmakare du menar. Det är också ett ställe jag ska kika på när jag är där. Nästa gång blir väl runt påsk. Tack för tipsen!
 

Salesmayne

Panerai
Juste, Arkadia heter det...

Skriv du gärna om du hittar något kul för jag är där 3-5ggr per år och behöver lite tips. De polacker jag umgås med har inte riktigt råd med våra intressen.
 

Zlabbe

Omega
2-Faktor
Absolut, jag ska försöka ta mig runt lite mer nästa gång jag är där! Detsamma gäller dig, om du är där så får du gärna meddela vad du hittar för spännande!
 
Topp