• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Avslutad Vintage Invicta dressare från ca 1950/60 i nära nyskick (Prisbump 18/2)

Ormet

Silver
2-Faktor
Pris
800
Returpolicy
Nej, men om klockan inte stämmer mot beskrivningen får vi givetvis lösa det på något sätt
Bilder Skickat
  1. Ja
Kom över två likadana av denna modell varav en fungerade (denna), bägge ska enligt säljare ha legat orörda från en butik vilket jag inte kan styrka annat än skicket kan skvallra om det. Har haft den mestadels liggandes i lådan så nu får den lämna. Skickar med det jag fick tillsammans med klockan, nämligen en hängtagg samt två bandstift som ser att att vara i en mjukare metall för att kanske inte skada boetten?

Kronan är märkt ”Invicta*” och först efter att jag granskat bilderna ser jag att guldet har åldrats eller att det är smutsigt? Det enda jag kan säga att det inte är lika påtagligt som på bilden. Allt förutom ”17 jewels” och ”swiss” (kl 6) är applicerat på tavlan. Baksidan är märkt ”fond acier inoxydable” vilket översätts till typ stainless steel back men det kanske var självklart. Det yttre skicket är mycket bra, näst intill orörd och jävlat sylvas på sina ställen. Hairlines finns säkert om den granskas hårt. Visarna har åldrats lite, möjligen kan någon ytterst liten skavank ses på tavlan.

Har ingen info om servicehistorik. Kronan dras upp utan problem, man känner när det börjar ta stopp. Finns inga problem med att ställa tid. Gångmässigt vill jag lite grovt uppskatta till att den drar sig runt 30-60 sekunder för fort på 24 timmar.

Mäter cirka 34 x 42 mm (exklusive krona), tror den tar 17 mm mellan bandhornen men jag har haft ett nätt 18 mm ödleband utan problem.

Pris:
800 kr 1800 kr
Frakt: Tillkommer, 53 kr spårbart eller 85 kr försäkrad och spårbar
Byte: Nej
Retur: Nej, men om klockan inte stämmer mot beskrivningen får vi givetvis lösa det på något sätt
Referenser från tidigare affärer: http://klocksnack.se/threads/ormet.63467/

22430445_131925807555760_9111005659347812352_n.jpg

22352532_312514219157435_1620388163170074624_n.jpg

01.jpg
02.jpg
03.jpg
04.jpg
05.jpg
06.jpg
07.jpg

Senast ändrad:
Tillbaka