• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage omega jakt

cjperry

Audemars
2-Faktor
Ser korrekt ut men minutvisaren har sett bättre dagar. Personligen hade jag inte betalat över 2500 för den, om ens det.
 

Baloo

Omega
Lätt att bli lurad av priserna på Tradera. De sista minuterna kan priset sticka iväg rejält och tror inte den där kommer gå för under 5 000 :-
 

hejhå

Omega
Lätt att bli lurad av priserna på Tradera. De sista minuterna kan priset sticka iväg rejält och tror inte den där kommer gå för under 5 000 :-
Ok, men har hört av några att de ska vara lite bättre priser på tradera än tex herr Judit som säljer liknande, men det kanske inte stämmer? För jag ser inte nån större skillnad på den jag länkade och liknande på herr Judit. Men som sagt jag är helt nybörjare och måste börja skaffa mig en uppfattning om vad som gäller med dessa klockor. :)
 

rogart-63

Patek
Modellen är rätt snygg men tänk på att den är rätt liten .Tror den är 34 mm? Tror oxå den lär landa på 4500:- till 5000:- . Kanske vore bättre och billigare att söka en inom forumet?
 

Baloo

Omega
Personligen föredrar jag att köpa för ett förutbestämt pris och håller mig därför allt som oftast borta från de sidorna. Annars blir det att man i all hets lägger ett bud som man i efterhand inser att klockan aldrig är värd. :)
 

Baloo

Omega
Hur mycket är du beredd att lägga för en klocka? Lägg upp en budget så finns det garanterat folk på forumet som kan guida dig till någon fin dinka
 

hejhå

Omega
Modellen är rätt snygg men tänk på att den är rätt liten .Tror den är 34 mm? Tror oxå den lär landa på 4500:- till 5000:- . Kanske vore bättre och billigare att söka en inom forumet?
Ok, ja kanske bättre att göra det, kikade nyss runt på köp och sälj men hittade inget riktigt.
Kolla in Kaplans uppkommande Omega Special som nämns i tråden nedanför: http://www.kaplans.se/sv/auktioner/2867
Va in och läste i tråden här på forumet och kikade in på kaplans, men frågan är väl om inte priserna kommer bli rätt höga där också?
Rent av överpriser? De som bjuder på kaplans har väl ofta bra koll så svårt att göra ett "klipp" kanske?
 

rogart-63

Patek
Ok, ja kanske bättre att göra det, kikade nyss runt på köp och sälj men hittade inget riktigt.

Va in och läste i tråden här på forumet och kikade in på kaplans, men frågan är väl om inte priserna kommer bli rätt höga där också?
Rent av överpriser? De som bjuder på kaplans har väl ofta bra koll så svårt att göra ett "klipp" kanske?
Risken finns . Lätt att dras med om det är en klocka man gillar . Säkert många här som köpt dyrt . Man kan göra klipp oxå naturligtvis . Leta upp dig en vintage Omega du gillar sen får du leta runt. Den modell vill jag ha :) Sen får du kolla olika forum? Ebay Tradera m.m? Kanske annonsera om att du vill köpa en just sån . Omega är svårt att fynda?
 

Icaras

Rolex
Ok, ja kanske bättre att göra det, kikade nyss runt på köp och sälj men hittade inget riktigt.

Va in och läste i tråden här på forumet och kikade in på kaplans, men frågan är väl om inte priserna kommer bli rätt höga där också?
Rent av överpriser? De som bjuder på kaplans har väl ofta bra koll så svårt att göra ett "klipp" kanske?
Jag tror det finns chans att få klockor till vettiga priser i Kaplans auktion i och med att det är så farligt många av vintagedressarna.
 

Fredrik (Swe)

Rolex
2-Faktor
Ok, men har hört av några att de ska vara lite bättre priser på tradera än tex herr Judit som säljer liknande, men det kanske inte stämmer? För jag ser inte nån större skillnad på den jag länkade och liknande på herr Judit. Men som sagt jag är helt nybörjare och måste börja skaffa mig en uppfattning om vad som gäller med dessa klockor. :)

Tänk på att herr Judit är en affärsrörelse med lokal så de lägger på en premium för det. Följ ett gäng auktioner på t.ex. Tradera så får du ek uppfattning om vad klockorna går för. Krasst kan man säga att något går för vad det är värt. Svårt att göra "fynd" idag om det inte är rejält dåliga bilder som man chansar på. Internet är helt enkelt för tillgängligt idag för att det inte ska finnas flera som är intresserade av en vara.
 

hejhå

Omega
Jag kan eventuellt ha en seamaster till salu åt dig, till bättre pris än Tradera.
Har du några bilder? vad tänker du för pris?
Tänk på att herr Judit är en affärsrörelse med lokal så de lägger på en premium för det. Följ ett gäng auktioner på t.ex. Tradera så får du ek uppfattning om vad klockorna går för. Krasst kan man säga att något går för vad det är värt. Svårt att göra "fynd" idag om det inte är rejält dåliga bilder som man chansar på. Internet är helt enkelt för tillgängligt idag för att det inte ska finnas flera som är intresserade av en vara.
Jo det är väl så antar jag. Får helt enkelt följa de råden som jag får här och jaga lite. Men man vill ju ha en nuuuu... :)
 

rogart-63

Patek
@rogart-63 nån koll på kaplans? värt att åka dit och kolla klockorna innan eller vad ska man kolla efter om man sitter hemma? och även om man nu åker dit?
Grymt svårt att sitta hemma på datorn och avgöra om en klocka är fin/reko eller inte . Kaplans bilder har mycket kvar att önska . Kan man se objektet i verkligheten är det nog en fördel . Kanske kan det finnas nån trevlig kunnig snubbe på forumet du kan kontakta ? Nån som ska dit ? Som kan ge ett gott råd .
 
Topp