• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintagedubbeln!

Vess1an

IG-88
2-Faktor
67EBCD1E-1274-42D9-980C-EA1654B1A5C4.jpeg
 

Fadershan

Patek
Sjukt coola! Jag som kan absolut noll om Enicar blev nu otroligt nyfiken. Från ungefär när hittar man dessa och hur stora är dem? Har du koll på ungefär vad man kan få tänkas betala för ngt snarlikt?
Är inte heller expert på dessa men vet att de delas in i mk1, mk2 och mk3 typ. 60-tal och dessa sannolikt i mitten. Den övre är hobbyservad och har fått en korrekt nos-tavla och ska ut till försäljning när jag hinner med! :)
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Tack!
Typ öh öh, trodde inte någon skulle se mig.. Gillar klockor och.... Öh öh...
Ofta undrat vad jag skulle svara om/när jag blir påkommen med detsamma (av ngn annan än mina barn som redan listat ut att deras pappa inte är fullt frisk).

Sanning är ju inte att underskatta - om ingen annan har något fruktansvärt bra svar att bidra med?

- Vadå då...man har ju bara två armar...

:D
 

deddas

Rolex
Båda Tissot med våffeltavla på länk. I övrigt tämligen olika :)
IMG_20181219_134526.jpg

Har för övrigt blivit lite av en (o)vana att köra dubbelt nu när jag är pappaledig och folk ändå inte ser mig... Idag dock, när jag köpte kaffe frågade en ur personalen varför jag hade en på varje arm... :hilarious:
Snygga!
Vad är det för cool länk på den svarta?
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Urk, så bra! En första generationens KS i stål står högt på min önskelista.
Så sjukt snygg King Seiko-logga på den högra!

De där är andra generationens King Seiko. Den första tycker jag är rätt slätstruken då Taro Tanakas designprinciper (grammar of design) inte tillämpades förrän på gen 2. ;)
 

Psykel

Patek
De där är andra generationens King Seiko. Den första tycker jag är rätt slätstruken då Taro Tanakas designprinciper (grammar of design) inte tillämpades förrän på gen 2. ;)
Jag var säker på att det var första generationen!
Efter en snabb googling så kan jag konstatera att första generationen endast hade King Seiko klockan tolv. Verkar ha kommit i en lite tristare boett och en med dom fetare bandhornen. Dom extra feta på din vänstra är ju dock dom bästa!
 
Topp