Blues Brothers!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Vilka dimensioner har dessa skönheter?Dubbel i vintage trippelkalender med mÄnfas. StÄl / 18k.
Samma boett vid första anblick. Men det finns nÄgra detaljer som skiljer dem Ät, utöver materialet.
37mm exkl kronan med ca 44.5mm lug2lug och 19mm bandbredd!Vilka dimensioner har dessa skönheter?
Ăr ena bandhornet annorlunda?TvĂ„ opolerade 14k Omega TrĂ©sor med referensnummer 2894. FrĂ„n 1956 (vĂ€nster) och 1957 (höger).
Jag Àr vÀldigt förtjust i bandhornen pÄ denna modellen som tyvÀrr vÀldigt snabb förlorar sin form vid polering. HÀr ser man den fina borstade originalfinishen pÄ bandhornets sidor.
Det har jag inte tĂ€nkt pĂ„ tidigare. Men det verkar stĂ€mma. Lite annorlunda inĂ„t boetten pĂ„ ena. Detsamma pĂ„ andra sidan dĂ€r övre vĂ€nster lug har samma detalj (hĂ€r Ă€r nedre höger som syns pĂ„ bild ovan). Oklart varför det Ă€r sĂ„. Jag ser inga tecken pĂ„ att nĂ„gon reparation har skett.Ăr ena bandhornet annorlunda?
GMTOmega, Seamaster och GenÚve Ladymatic. BÄda frÄn 1962.
Grymma klockor med grymma band! Strutsben pĂ„ Panthere?Ăh vi kan vĂ€l ta en till!
Yup!Grymma klockor med grymma band! Strutsben pÄ Panthere?