• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OHPF Vintagedykare: City och Nilax

nash1337

Breitling
Tänkte lägga upp lite olika vintagedykare under dagarna och börjar med dom här två.

Först ut är en grym City Professional 20ATM med någon form av ETA-quartz.
Klockan är vad jag vet från nånstans mitten av 80-talet och är i bra men använt skick med med diverse dings och repor som sig bör. Omlumeade visare. Coolt kupat plexi. Kronan skruvar bra och sist jag kollade (förra sommaren) klarade klockan både bad och hopp från klippor.
Grym boett från G. MONNIN som bland annat gjorde dykare år Heuer på licens.

42mm exkl krona, 20mm mellan luggarna.

Batteriet dog för ett drygt halvår sen och jag är för lat för att gå och byta, men gick innan dess som en vanlig quartzare, alltså nånstans mellan 1-2 minuter plus per år.

Retur: Endast om klockan inte funkar som beskrivet efter batteribyte. Då ingår däremot priset på frakten tur-retur.
Cityn SÅLD!!!
Priset ligger på 2000 kr plus frakt men föredrar att mötas f2f i Stockholm. Betalning via swish.

IMG_20160213_144535.jpg

IMG_20160213_144541.jpg

IMG_20160213_144551.jpg



Klocka nummer två är en Nilax Quartz med svensk datumskiva. Också denna med en G. MONNIN-boett fast det här är till skillnad från Cityn den tjockare varianten.

42mm exkl krona, 20mm mellan luggarna.

Boetten är i fint men repigt/dingat skick. Baklocket är rätt repigt. Kronan skruvar segt som fan. Köpte klockan som reparationsobjekt och säljer det som ett också pga dött urverk. Kunde lika gärna vara batteriet enligt förra säljaren men eftersom jag inte bytt batteriet öht så säljes den som DEFEKT!

RETUR: Nej.
NILAX ON HOLD TILL IMORGON
Priset är 500 kr plus valfri frakt men föredrar f2f i Stockholm. Betalning via Swish eller kontanter.

IMG_20160213_144508.jpg

IMG_20160213_144514.jpg

IMG_20160213_144522.jpg


Det är bara att pm:a vid frågor!

Tack KS för annonsplatsen!
 
Senast ändrad:
Topp