- Pris
- Olika, se nedan.
- Returpolicy
- Ja, på min bekostnad om något avviker från beskrivning och bilder i annons.
- Bilder Skickat
- Ja
Hej!
Har tre vintagedykare som vill komma till hem där de används.
1. Diving 100 atmos quartz - 12500 kr 12000 kr SÅLD
2. Subapro 500 quartz -7500 kr 7000 kr
3. Breil Manta quartz -2500kr 2000 kr
Har försökt ta så ärliga bilder som möjligt som visar de skavanker som finns.
Skickas på köparens risk och bekostnad efter erlagd betalning via Swish.
För medlemmar som bor i närheten av Göteborg går det utmärkt att ses f2f för affär.
Frågor, synpunkter på prissättning, önskan om ytterligare bilder mm tas med fördel via PM.
Byten är troligen inte intressant. Byten kan vara intressant, helst då mot mindre klockor (36-38 mm) men är öppen för alla förslag. Ser fördelaktigt på byten där flera av mina klockor lämnar mot en av dina. Pengar upp/ner kan vara en faktor.
Med vänlig hälsning
grand.in
Mer info om varje klocka:
1. Diving 100 atmos quartz SÅLD
Då det saknas bekräftad information om ursprung, tillverkare mm så får följande betraktas som....jag vet inte, en bra story?
Enligt uppgift byggd på 80-talet av Blancpain, med boett tillverkad av Squale, för en dykklubb i Göteborg. Klubben ska ha beställt klockan både med kvarts- och automatiska urverk. Många likheter finns med Blancpain Fifthy Fathoms ref 96. Logotypen har dock alltid förbryllat mig och namnet känts lite märkligt. En teori jag har är att logotypen är en grip (griphon/gryphon på engelska) och att klockan beställdes av dykföretaget som 1987 (då klockan enligt uppgift beställdes) hittade olja på Gryphon Oil Field...
Notera följande:
Vridringsinlägget har en spricka vid 35, vilket framgår på bild.
Timvisarens är spräckt vilket, vid hårda stötar, kan få den att vrida sig och därmed hamna ur synk med minutvisaren. Den spräckta timvisaren framgår på bild.
Kronstammen är något runddragen vilket framför allt påverkar datumskifte, speciellt 31-1, som kan bråka en aning.
Går som ett (gammalt) kvartsur kan förväntas.
Täthet garanteras ej.
Kommer med en rejäl länk från Geckota samt gummiband från Borealis.
Pris: 12000 kr
2. Scubapro 500 quartz
Fick service för nåt år sedan då urverket betedde sig märkligt. Fungerar nu som ett (gammalt) kvartsur kan förväntas göra.
Notera följande:
Sekundvisaren kan vara utbytt då jag inte sett någon annan med denna typ av sekundvisare. Patinan upplevs dock väldigt jämn så det kan mycket väl vara original. Submarex 1000 (med nästan identisk boett) har den typen sekundvisare min har, så kanske har de samma tillverkare?
Täthet garanteras ej.
Kommer med original Isofrane som har (väl passande) keepers från annat band.
Pris: 7000 kr
3. Breil Manta quartz
Köpt som nyservad och renoverad, har bara burits någon dag sedan dess. Boett tillverkad av MRP SA. Väldigt nätt klocka i fint skick!
Notera följande:
Lysmassa saknas kl 12 i vridringsinlägget (utbytt inlägg?).
Plast kvar på boettlocket.
Täthet garanteras ej.
Kommer på originallänk med extra länkar som borde passa handled upp till ca 19,5 cm.
Pris: 2000 kr
Har tre vintagedykare som vill komma till hem där de används.
2. Subapro 500 quartz -
3. Breil Manta quartz -
Har försökt ta så ärliga bilder som möjligt som visar de skavanker som finns.
Skickas på köparens risk och bekostnad efter erlagd betalning via Swish.
För medlemmar som bor i närheten av Göteborg går det utmärkt att ses f2f för affär.
Frågor, synpunkter på prissättning, önskan om ytterligare bilder mm tas med fördel via PM.
Med vänlig hälsning
grand.in
Mer info om varje klocka:
1. Diving 100 atmos quartz SÅLD
Då det saknas bekräftad information om ursprung, tillverkare mm så får följande betraktas som....jag vet inte, en bra story?
Enligt uppgift byggd på 80-talet av Blancpain, med boett tillverkad av Squale, för en dykklubb i Göteborg. Klubben ska ha beställt klockan både med kvarts- och automatiska urverk. Många likheter finns med Blancpain Fifthy Fathoms ref 96. Logotypen har dock alltid förbryllat mig och namnet känts lite märkligt. En teori jag har är att logotypen är en grip (griphon/gryphon på engelska) och att klockan beställdes av dykföretaget som 1987 (då klockan enligt uppgift beställdes) hittade olja på Gryphon Oil Field...
Notera följande:
Vridringsinlägget har en spricka vid 35, vilket framgår på bild.
Timvisarens är spräckt vilket, vid hårda stötar, kan få den att vrida sig och därmed hamna ur synk med minutvisaren. Den spräckta timvisaren framgår på bild.
Kronstammen är något runddragen vilket framför allt påverkar datumskifte, speciellt 31-1, som kan bråka en aning.
Täthet garanteras ej.
Kommer med en rejäl länk från Geckota samt gummiband från Borealis.
Pris: 12000 kr
2. Scubapro 500 quartz
Fick service för nåt år sedan då urverket betedde sig märkligt. Fungerar nu som ett (gammalt) kvartsur kan förväntas göra.
Notera följande:
Sekundvisaren kan vara utbytt då jag inte sett någon annan med denna typ av sekundvisare. Patinan upplevs dock väldigt jämn så det kan mycket väl vara original. Submarex 1000 (med nästan identisk boett) har den typen sekundvisare min har, så kanske har de samma tillverkare?
Täthet garanteras ej.
Kommer med original Isofrane som har (väl passande) keepers från annat band.
Pris: 7000 kr
3. Breil Manta quartz
Köpt som nyservad och renoverad, har bara burits någon dag sedan dess. Boett tillverkad av MRP SA. Väldigt nätt klocka i fint skick!
Notera följande:
Lysmassa saknas kl 12 i vridringsinlägget (utbytt inlägg?).
Plast kvar på boettlocket.
Täthet garanteras ej.
Kommer på originallänk med extra länkar som borde passa handled upp till ca 19,5 cm.
Pris: 2000 kr
Senast ändrad: