• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintageklocka med ”Tintin”-motiv

Renadu

Cartier
Är det någon som vet till en modell med schackrutigt motiv (rött och vitt) antingen på urtavlan eller på exempelvis bezeln?

Omega Speedmaster finns i detta utförande men jag anser att dem är lite väl dyra för tillfället och det är därför jag vänder mig till er för att få hjälp! :)
 

Psykel

Patek
Tror det kan bli knepigt. Googla på typ "vintage watch rally" eller nåt.
Annars har du ju denna. Inte så vintage, 2004, men mer Tintin än såhär blir det nog inte: https://www.swatch.com/en_us/watches/gm165-les-aventures-de-tintin/
GM165_sa000_nvr.jpg
 

Kalkyl

Panerai
2-Faktor
Den här finns (dock helt ny) och kostar i Sverige ca 1000kr. Bild snodd från nätet.
IMG_0564_1400x1867.jpeg

Sen har det gjorts massor av jubileumklockor med Tintin genom åren, vissa med rutor och andra med motiv. Finns en hel del på eBay men många är tyvärr Mumbai tillverkade så försök hitta någon med box och intyg. Lycka till! :)
 
Topp