• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vintersemester 2020 - Bahamas eller något bättre?

Hej på Er,

Söker råd, tips och förslag på en vintersemester 2020. För en gångs skull är familjen ute i god tid för att planera, väldigt god tid till och med.
Vi har diskuterat att åka till Bahamas efter jul, över nyår 2020. Jag har gjort lite efterforskningar om vad man kan göra där, vad folk tycker om Bahamas som destination och tittat på olika hotell. Min sammanfattning är att det borde finnas bättre ställen att åka till än Bahamas.

Finns här någon som varit på Bahamas de senaste åren som kan berätta vad du/ ni tyckte och tänkte om det? Tips på saker att göra, var bor man bäst, var ska man inte bo?

Sen skulle jag även vilja efterlysa förslag på andra ställen för bad & avslappning som kan vara värt att titta på.
Jag har förslagit Dubai men detta blev nedröstat ganska snabbt av resten av familjen. Brasilien ligger tydligen för långt iväg & blev därför också nedröstat.

Tips och idéer mottages tacksamt!
Västindien och Bahamas är nog generellt ett ganska dyrt resmål och speciellt över nyår, tänk miljontals amerikaner som ska ner till värmen.
Svårt att tipsa om resmål utan att veta budget, familjekonstellation eller reslängd men kan slå ett slag för Mexiko, där finns något för alla.

Söderut ligger Belize, är nog för lite äldre barn men fantastiskt snorkling och utmärkt att luffa (båt eller flyg)mellan öarna i skärgården. Inte så många paradisstränder men djurlivet i vattnet är mkt bra. Tydlig Jamaica inspiration här.

Mauritius, Maldiverna och Seychellerna ligger ju bekvämt utan någon större tidsomställningen, är väl mest sol och bad som gäller där, nu blev man ju sugen själv.

Tillbaka
Topp