• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vintertrötthet - Brist på ljus! Är du drabbad?

Läser mest en mängd ursäkter för att inte behöva kavla upp ärmarna.

Inte sköta sömnen för att du är kroppsklockan är utslagen, reser inte pga livspusslet, viktuppgång för att du inte okar göra rätt och störd hunger, promenader istället för riktig träning, dålig prestation på jobbet pga ångestspiral.

För mig låter det mer som att du letar problem snarare än lösningar.

Vitaminer och sollampor kommer inte hjälpa dig.

Vad som funkar för mig:

- Regelbunden sömn - somna och vakna vid samma tid oavsett vardag eller helg
- Minst 7 timmars sömn, gärna 8
- Regelbunden träning
- Multivitamin varje dag
- Inget kaffe efter kl 15.00 (somnar kl 22.00)
- Bra och varierad kost
- Håll koll på stressnivåer

Men visst är man tröttare under vinterhalvåret. Det är bara gilla läget och sova mera.

Hur "överlever" ni/vi denna vintermörker tid?

Jag har börjat sova mer vilket hjälper bra, men förkylningarna är ju ständigt närvarande och sätter käppar i hjulet för träningen och att gå promenader i mörkret, fy vad segt det är ..

Hur "överlever" ni/vi denna vintermörker tid?

Jag har börjat sova mer vilket hjälper bra, men förkylningarna är ju ständigt närvarande och sätter käppar i hjulet för träningen och att gå promenader i mörkret, fy vad segt det är ..
Har du småbarn är det bara acceptera att en ständigt latent förkylning är närvarande. Men jag har hållit mig förkylningsfri sedan mitten av oktober genom att basta / kallbada. Bastar varmt ca 10min, kallbad i ca 3min. Kör detta 3 omgångar på varandra.

2 kids på förskolan, arbetar inom vården.

Tillbaka
Topp