ahola
Basic
Jag har insett att jag har en grej för nedklädda dressklockor. Det kan vara en klocka där läderarmbandet har ersatts av en länk, eller ett mindre formellt band, för att medvetet skapa en mer avslappnad känsla hos en ”finklocka” med tydliga dressegenskaper (ja, definitionen är väldigt subjektiv).
Det går kanske emot principer hos vissa för hur en dressklocka ska bäras, men jag skulle vilja se era bästa exempel på just detta. Jag vill få inspiration kring hur dressade klockor kan användas till vardags och till en mer avslappnad klädsel helt enkelt. Tankar och motbud välkomnas.
Cartier Tank Americaine på länk från Swiss Watch Gangs genomgång av Pierre Bivers kollektion.
Cartier Tank Americaine från Time and Tide.
Det går kanske emot principer hos vissa för hur en dressklocka ska bäras, men jag skulle vilja se era bästa exempel på just detta. Jag vill få inspiration kring hur dressade klockor kan användas till vardags och till en mer avslappnad klädsel helt enkelt. Tankar och motbud välkomnas.
Cartier Tank Americaine på länk från Swiss Watch Gangs genomgång av Pierre Bivers kollektion.
Cartier Tank Americaine från Time and Tide.
Senast ändrad: