• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Visa din nerdressade dressklocka

ahola

Basic
Jag har insett att jag har en grej för nedklädda dressklockor. Det kan vara en klocka där läderarmbandet har ersatts av en länk, eller ett mindre formellt band, för att medvetet skapa en mer avslappnad känsla hos en ”finklocka” med tydliga dressegenskaper (ja, definitionen är väldigt subjektiv).

Det går kanske emot principer hos vissa för hur en dressklocka ska bäras, men jag skulle vilja se era bästa exempel på just detta. Jag vill få inspiration kring hur dressade klockor kan användas till vardags och till en mer avslappnad klädsel helt enkelt. Tankar och motbud välkomnas.

3AC46373-5E4D-405A-AE63-031ECED55244.jpeg

Cartier Tank Americaine på länk från Swiss Watch Gangs genomgång av Pierre Bivers kollektion.

973F2E6C-1576-4259-8EA3-AE272A8BD245.jpeg

Cartier Tank Americaine från Time and Tide.

Senast ändrad:
Just nu kör jag flanellpyjamas. Det måste klassas som avslappnad klädsel? Tycker det flyger. Klockan är kanske inte så jäkla dressig däremot så mina stiltips kanske inte passar denna tråden riktigt 😃
36BC7711-9075-4EEB-B862-F179DBFC3E43.jpeg

Min egen definition av en ”dressklocka” är lite svävande, men jag baserar frågan på att jag ofta hamnar i den kategorin i klockor jag dras till, samtidigt som jag vill kunna använda klockan när som helst. Även till en tröja eller tischa och jeans.

Bär vad du vill till dina dressklockor, det kan aldrig bli fel. Färgmatcha banden med övrig klädsel om du tvunget vill anstränga dig. Åt det andra håller kan det nog däremot se lite tokigt ut, tänk jacket och cylinderhatt med en 75mm Invicta runt handleden 😄

Tillbaka
Topp