• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Visa din Panerai!

Landsortslager och PAM590. En fredagkväll mitt i livet. Skål!
IMG_5655.jpeg

Spammar på, men smekmånadsfasen är i full gång. Andra gången jag äger en 111a, och vill minnas att det är den panna jag haft under längst tid. Möjligtvis att det var 372 som är riktigt mysig med plexi och guldvisare. Pushar dock gränserna för vad min 17 centimeters handled mäktar med. Bettarini-boetten är dock spot on, mycket rå och proportionerna är helt rätt.
1000002762.jpg

Spammar på, men smekmånadsfasen är i full gång. Andra gången jag äger en 111a, och vill minnas att det är den panna jag haft under längst tid. Möjligtvis att det var 372 som är riktigt mysig med plexi och guldvisare. Pushar dock gränserna för vad min 17 centimeters handled mäktar med. Bettarini-boetten är dock spot on, mycket rå och proportionerna är helt rätt.
1000002762.jpg
Bettarinis är förbannat bra och lättburet. Den där 111an är mycket trevlig. Jag har alltid haft ett väldigt gott öga för 372. Testade den dock i butik på ett tunt OEM-band och det kändes som att klockan flög på handleden. Tror egentligen att det hade funkat bra med ett tjockare AM-band men är lite för feg för att prova… kanske vid nästa bonus… Tror inte mina handleder är mycket större än dina. Körde du 372 på olika band och upplevde du att den bars annorlunda på de olika banden?

Här är bilder på 372 med lite tjockare band, kanske funkade ändå. Kör man bara Panerai ett tag så blir det ju det nya normala. Kanske byter 111 mot en sån i framtiden, vem vet. Grejen med 372 är att den inte är så tung tack vare plexi. När jag hade Fiddy så blev den för obekväm att bära pga tyngden. @humlegarden
a1d2c45f-43d6-4dc8-8bde-098d1164a99e-1_all_3896.jpg

a1d2c45f-43d6-4dc8-8bde-098d1164a99e-1_all_3897.jpg
Löjligt bra. Kört bettarini i 7 år nu så kanske ska ta steget att äntra träsket på riktigt. Tack för bilderna 🤙

Tillbaka
Topp