• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Visa din struts, inspiration önskas

D

Deleted member 124

Guest
Hej där, detta är nog mitt andra inlägg eller så. Jag är en onewatchguy, fast jag har två klockor. Jag kör på en icke-rolex vid namn speedmaster som har den fina egenskapen att fungera på i stort sett alla band.

Jag har haft Omegas fina alligatorband tidigare och känner att jag vill ha något exklusivare igen men inte lika dressat, jag fick då upp ögonen för Hirsch:s struts i guldbrunt. Jag var förbi klockmaster Globen (som var en mycket trevlig butik med riktigt bra service) för att testa på strutsen, som till min förvåning bara var 16 mm vid låset, vilket gjorde intrycket lite för elegant för en sportklocka som speedyn. Hur som helst kom jag hem med ett fint band ändå -
8213567508_3d37d34fc5_z.jpg


MEN jag kan inte släppa tanken på en struts runt min klocka, så jag beställde en stronk från Camille Fournet som minsann mäter 20/18 och ser ut såhär -
8213565990_8e066b0c53_z.jpg


Så vad jag vill av er är att ni tar er struts och visar den för mig, så jag har någonting att titta på under tiden som min egen struts transporteras
 

Kson

Patek
2-Faktor
Omegan är sjukt fin! Du har två klockor vilken är den andra : ) ? Tyvärr kan jag inte utala mig om struts då jag inte provet.. Men det ser snyggt ut !!
 
D

Deleted member 124

Guest
Kson skrev:
Omegan är sjukt fin! Du har två klockor vilken är den andra : ) ? Tyvärr kan jag inte utala mig om struts då jag inte provet.. Men det ser snyggt ut !!
Tack! Min andra klocka är en Suunto core all black som jag använder i jobbet.
 
D

Deleted member 124

Guest
Obeedoobe skrev:
Jag kör med struts från Rios på denna Speedy, funkar kanon enligt min mening.

58E36915-917D-4A91-971E-07434E0E4C41-3291-0000057E30D08D50.jpg


AA428A8E-C760-4AB3-9375-66D6FA0AA650-3291-0000057E2B33F3D5.jpg


Mvh
Det där var en lyckad kombination. Hur är stronken från Rios, är lädret mjukt och följsamt? Jag hade en alligatorstronk från Rios men tyckte den var alldeles för stel.
 

Rber

Audemars
2-Faktor
pethul skrev:
Obeedoobe skrev:
Jag kör med struts från Rios på denna Speedy, funkar kanon enligt min mening.

58E36915-917D-4A91-971E-07434E0E4C41-3291-0000057E30D08D50.jpg


AA428A8E-C760-4AB3-9375-66D6FA0AA650-3291-0000057E2B33F3D5.jpg


Mvh
Det där var en lyckad kombination. Hur är stronken från Rios, är lädret mjukt och följsamt? Jag hade en alligatorstronk från Rios men tyckte den var alldeles för stel.
Min ödla från Rios är skitstel och verkar aldrig vilja mjukna.
 
D

Deleted member 124

Guest
Rber skrev:
pethul skrev:
Obeedoobe skrev:
Jag kör med struts från Rios på denna Speedy, funkar kanon enligt min mening.

58E36915-917D-4A91-971E-07434E0E4C41-3291-0000057E30D08D50.jpg


AA428A8E-C760-4AB3-9375-66D6FA0AA650-3291-0000057E2B33F3D5.jpg


Mvh
Det där var en lyckad kombination. Hur är stronken från Rios, är lädret mjukt och följsamt? Jag hade en alligatorstronk från Rios men tyckte den var alldeles för stel.
Min ödla från Rios är skitstel och verkar aldrig vilja mjukna.
Då har vi en hypotes om att Rios gör usla band. Heja Hirsch!
 

Obeedoobe

Friends of KS
Har inte burit mitt band en längre tid så kan tyvärr inte uttala mig om det mjuknar. Tycker att det ligger fint runt handleden, inte ett krökt järnrör direkt. Om man föredrar att ha sladdriga laxskivor som band så kanske det inte är att rekommendera. Vet ej heller om det skiljer sig mellan deras olika modeller.

Mvh
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Är det 20mm du söker? Har hittat en hel del, men behöver veta luggbredd.

Edit: Gör såhär förresten. Gå in på http://www.watch-band-center.com/shop-watchstrap.html
i sökfältet till vänster, skriver du ostrich 20mm om det är det du söker så får du upp MASSVIS med olika versioner. Håll musen över förstoringsglaset för att se större bild. Jag har använt den sidan några gånger och de är bra och ganska snabba.
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Nej, lite väl dyrt. Ca 700:- skulle dom ha, blir nog mycket billigare på nätet och jag är på g att köpa länk. Tycker dock att det var snyggt!
 

DrDre

Patek
Här kommer mina två strutsbidrag, en Daydate och klockan man kanske allra mest förknippar med struts då båda är väldigt förknippade med art deco tiden.

IMAG0341.jpg


IMAG0310.jpg
 

Rossi

Rolex
2-Faktor
Är det bara jag som tycker att skinnet från benen är flera ligor bättre än det som fjäderskruden suttit i?
 
D

Deleted member 124

Guest
plattfot skrev:
Master control på CF-struts

jlc_mc.jpg
Det där är en riktigt bra kombination, precis som reverson ovan. Jag tror jag måste skaffa mig en klocka med ljus urtavla för min struts. Synd att man är student för tillfället men en Tissot visodate kanske ska få sällskapa igen
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Attans. Man kanske skulle köpa sig ett tjockt strutsband till sin dykare ändå...
 
Topp