• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Visa era -66 or.......

hejo

Panerai
(så kan vi gemensamt retas med Spencer)...

Vore trevligt att se lite ur från -66. Varför 66, vet egentligen inte, kanske bara för att jag
har ett par därifrån...
Armstrongs var från -66 så vi säger väl därför :cool:

Här är mina två från -66 en nära Armstrongs S/N, kanske legat på samma bord och en från en yrkesdykare :)
Brothers_0.jpg


300:an nära sitt esse, lite kul med en klocka som bara haft en ägare tidigare, dessutom
använde han den i sitt yrke som dykare, inte använd mellan -78 och 2008.
levelone.jpg


Så här såg den ut när jag blev ägare till den :-(
Bild01.jpg


Kompisarna från -66 önskar er alla en trevlig helg!
Brothers_1.jpg


/Henrik
 
'67 är kanske nära nog?

Min 5513 inköpt av John Buckley. Ojämn patina och säkert polerad. Inga papper och ingen box, och frankenlänk.

Men jag tycker den är fantastisk.

qypupady.jpg
 

hejo

Panerai
XanderHook skrev:
'67 är kanske nära nog?

Min 5513 inköpt av John Buckley. Ojämn patina och säkert polerad. Inga papper och ingen box, och frankenlänk.

Men jag tycker den är fantastisk.

qypupady.jpg

Du är inte ensam om att tycka att den är fantastisk, vintage "skall" vara "ojämt"
Dock tycker jag att franken_länken ser lite "tygig" ut, typ NATO

De vill vi se mer av :D
/Henrik
 
hejo skrev:
XanderHook skrev:
'67 är kanske nära nog?

Min 5513 inköpt av John Buckley. Ojämn patina och säkert polerad. Inga papper och ingen box, och frankenlänk.

Men jag tycker den är fantastisk.



Du är inte ensam om att tycka att den är fantastisk, vintage "skall" vara "ojämt"
Dock tycker jag att franken_länken ser lite "tygig" ut, typ NATO

De vill vi se mer av :D
/Henrik

Länken luggar hårstråna... Och så är den snyggare på Nato... Svart eller mitt favorit, som är khaki och matchar indexen.
 

plattfot

Rolex
plattfot skrev:
En rejält polerad 5513 från -66 till

bild2.jpg

denna på 93150-länk från tidigt nittiotal. Nyservad och go levererar den en gång på +/- 2 sekunder per dygn


Kikade på en gammal annons jag har på en 5513 från tiden och bandhornen var inte så rackans feta ens på de nya subbarna. Kanske min sub inte är så polerad ändå
EE972D25-6EAE-4D69-98BC-6A8E3EE0608A-6661-000006AA1CFCFD30.jpg
 

fc2

Rolex
Gick precis och köpte en klocka från... -65. Så får väl vänta in en annan tråd för den.
 
Topp