• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Visa era hemmabio/steroanläggningar

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Filmer är ett intresse som jag egentligen haft längre än klockor. Men det var inte förrän i sommar jag tog steget fullt ut och skaffade projektor med bioduk och 5.1 ljud. Det är klart som fasiken att man kan trösta sig själv med att 50-60 tum räcker för filmupplevelser, men tyvärr är det lite att ljuga för sig själv. Efter att sen i augusti kört 90 tums duk till filmer är det omöjligt att vid filmtittande gå tillbaka till den 50 tums tv jag har.

hq

hq

hq

Så småningom tänker jag komplettera med en vinylspelare som kopplas till hemmabioreceivern. :)
 
Senast ändrad:

Skolläraren

Panerai
Jag sålde mitt gamla 5.1 system för någon månad sedan. Tanken är att övergå till 2.1 när nya huset står klart.
Om någon kör ett sådant vill jag gärna se det också!

@80talisten, jag trodde du hade försvunnit!
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Funderat på att investera i en multifjärr? ;)
Hade även varit kul att få veta vad det är för prylar du har...
Jadu och när luftkonditioneringen stod framme i somras var det ytterligare en fjärrkontroll där.. ;) mina hemmabioprylar är rena fyndvaror.

Projektor: DLP-projektor, Acer H5380BD
Filmduk: 90 tum motoriserad Kingpin NON210
Hemmabiopaket: 5.1 LG BH6440P
Totalkostnad strax under 10 000:- :D
Finner ingen större anledning att lägga ut förmögenheter på sånt här då jag bor i lägenhet. Annat om man hade hus, då är det en annan femma.

Men jag fick otroligt skarp och fin bild med bra svärta och mycket bra sorroundljud för kaffepengar..:)
 

Niclas

Omega
Ska du satsa på multifjärr så gå på Logitech. Färgskärm, uppladdningsbar och Logitech har riktigt stor kod-bank på nätet, t.o.m min gamla Accuphase-tuner fanns med :wideyed:.
Ett måste med macrofunktioner som "se på tv", "se film" och "spela spel"

IMG_2900.jpg
 
Senast ändrad:

nöt

Vacheron
2-Faktor
Nu har jag inga bilder då jag inte kopplat upp ljudet i nya lägenheten (och sålt recievern). Men har Dynaudio DM 2/6 frontar och tillhörande center med Klipsch surroundare,
 

sveol

Cartier
Kul tråd!
Jag Försöker jag köra så cleant som möjligt. Uppgraderade från en gammal Pioneer till en Samsung 7005 55` på julrean. Scandyna Cinema Pods 5.1 system med stora basen. Hade tur och la nytt golv så då passade jag på att fräsa spår i gamla golvet så att jag kunde dölja högtalarkabel för satelliterna bak. All media går genom en HTPC + digitalbox. Stärkare? Någon gammal ONOFF Sony som har 10 år på nacken.
Inga värstinggrejer. Men räcker för Formel 1 och CSGO turneringar :)

IMG_20150927_135424.jpg
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Kul tråd!
Jag Försöker jag köra så cleant som möjligt. Uppgraderade från en gammal Pioneer till en Samsung 7005 55` på julrean. Scandyna Cinema Pods 5.1 system med stora basen. Hade tur och la nytt golv så då passade jag på att fräsa spår i gamla golvet så att jag kunde dölja högtalarkabel för satelliterna bak. All media går genom en HTPC + digitalbox. Stärkare? Någon gammal ONOFF Sony som har 10 år på nacken.
Inga värstinggrejer. Men räcker för Formel 1 och CSGO turneringar :)

IMG_20150927_135424.jpg
Du hade det rent och ombonat hemma! Snyggt.. :)
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Jag har valt att köra Sonos, smidigt, bra gränssnitt, plus att jag slipper dra en massa sladdar. Är mest stolt över att det inte syns några sladdar runt tv:n och ljudlimpan. Har nämligen borrat hål och gömt alla prylar i rummet bakom :)

Tv:n är en Samsung plasma på 64 tum. Plasma <3
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
 

svesam

Rolex
Riktigt kul tråd.

I vardagsrummet ser det ut så här:
IMG_0540.JPG
IMG_0541.JPG


TV: Sony 55"
Reciever: Pioneer VSX-924
DVR-spelare: Pioneer DVR-555
Blurayspelare: Sony BDP-S6200
Högtalare: ElectroVoice Evid 3.2 (center och rear) Evid 6.2 front
Sub: 2st REL T5

Funkar riktigt bra i ett normalstort vardagsrum :)
 

Syven

Panerai
2-Faktor
Mitt biorum. Fixat allt själv. Ganska nöjd eftersom jag har tummen mitt i näven.
90" duk
Benq proje
Ljudet är ett gammalt logitech 5.1 datorljud!
Funkar faktiskt mycket bra. Ljudet från Centern är lite tunt men subben är en rejäl sak.
Tänker att ljud kan man uppdatera med tiden. Ev byter jag upp mig till en 108" duk med....
1443541355100638829668.jpg
1443541444539-1713861570.jpg
 

Niclas

Omega
Nä, men när ungarna var små såg det ungefär likadant ut. Dem lärde sig snabbt vad man inte fick röra :chicken:.


2.1 system önskades bilder på. Har kört 2.1 och 4.1 i snart 10 år nu. Har aldrig någonsin saknat centern.
Dock är subben högnivåkopplad för bättre 2-kanalsupplevelse och LFE trycker på lite extra vid film.
DSC_5915.jpg
 
Topp